اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

روند نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در قم

معاون مرکز بهداشت قم روند بستری ها و فوتی های کرونا را در استان قم نگران کننده توصیف کرد.

روند نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در قم

محمدجواد باقریان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رعایت مناسب دستورالعمل های بهداشتی در برخی اصناف و اقشار بیان کرد: متأسفانه گزارش ها نشان می دهد که رعایت این پروتکل ها در برخی دیگر از اقشار و اصناف مطلوب نیست که از آن جمله می توان به پایانه های درون شهری، گیم نت ها، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو، مراکز خرید و پاساژها، نانوایی ها، پایانه های برون شهری، اماکن ورزشی و همچنین دفاتر پلیس 10+ اشاره کرد.

وی با بیان این که اخطارها و پلمب ها به اصناف و اقشار متخلف ادامه خواهد یافت افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات استان رقم 81 درصد است.

معاون مرکز بهداشت قم اظهار کرد: آمار استفاده از ماسک توسط مردم استان و در اماکن عمومی حاکی از آن است که تقریبا 56 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

وی تشکیل اولین جلسه آموزشی با رابطین هلال احمر را از دیگر اقدامات مرکز بهداشت قم در هفته اخیر عنوان کرد و گفت: متأسفانه نزدیک به 100 درصد بیمارانی که در استان به بیمارستان ها مراجعه می کنند بدحال و دارای کاهش شدید اکسیژن خون هستند.

باقریان همچنین یادآور شد: آمار روند بستری در صد هزار جمعیت نشان می دهد که قم در رتبه دوم کشوری و آمار روند مرگ و میر در یک میلیون جمعیت حاکی از آن است که قم در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی اضافه کرد: در عین حال آمار مربوط به کرونا از ابتدای شیوع تا هفته سوم مهر ماه نشان می دهد که روند بستری ها و فوتی ها در سراسر کشور به جز در مرداد ماه سال جاری صعودی بوده که این امر به منزله ضرورت توجه همه مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول