اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امضای چندین یادداشت تفاهم میان یونان و عراق، حاصل سفر «دندیاس» به بغداد

در جریان سفر امروز وزیر خارجه یونان به بغداد و دیدار او با همتای عراقی‌اش، دو طرف چندین یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

امضای چندین یادداشت تفاهم  میان یونان و عراق، حاصل سفر «دندیاس» به بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (چهارشنبه - ۱۴ اکتبر)، در جریان سفر «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان به بغداد و دیدارش با «فؤاد حسین» همتای عراقی او، دو طرف چندین یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

به نوشته «روسیا الیوم»، وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای یونانی خود گفت: یونان کشور مهمی برای عراق است و نقش مهمی در زمینه‌های مختلف دارد و به عراق در نبرد با داعش کمک کرده، از ما پشتیبانی نظامی کرده و شریک مهمی برای ما به شمار می‌آید. علاوه بر این در زمینه انرژی جایگزین از تجربه بالایی برخوردار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با اشاره به این‌که از سال ۱۹۹۸ تاکنون، این، نخستین سفر وزیر امور خارجه یونان به بغداد است این سفر را تاریخی توصیف کرد و گفت که بغداد می‌تواند از روابط اقتصادی با یونان استفاده کند به‌ویژه که یونان از عراق نفت می‌خرد و نیمی از نفت مورد نیاز خود را از این کشور تامین می‌کند.

وی افزود: ما درباره نحوه توسعه فعالیت شرکت‌های یونانی در عراق رایزنی کردیم زیرا گفت‌وگو تنها راه حل مشکلات و اختلافات است.

نیکوس دندیاس نیز با تاکید بر حمایت کشورش از روابط بغداد با کشورهای اتحادیه اروپا گفت که مذاکراتش در عراق درباره روابط دوجانبه، پرونده‌های پزشکی و انرژی بود و دو طرف درباره همکاری امنیتی میان عراق و کشورهای اتحادیه اروپا رایزنی کردند.

وی  توضیح داد که شرکت های یونانی به سرمایه‌گذاری در عراق به‌ویژه در بخش برق و نیازهای پزشکی تمایل دارند.

وزیر خارجه یونان در این کنفرانس خبری به اختلافات خود با ترکیه در دریای مدیترانه و بخشی از قبرس نیز پرداخت و گفت که این اقدام آنکارا ناقض میثاق‌های سازمان ملل و کاملا محکوم است. یونان بارها به صراحت اعلام کرده که آماده گفت وگو با ترکیه بر اساس حسن همجواری و مبتنی بر حاکمیت است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول