اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش/ کشف جرایم اقتصادی به ارزش 680 میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی

فرمانده‌ انتظامی آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش در پلیس امنیت عمومی خبر داد.

تشکیل قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش/ کشف جرایم اقتصادی به ارزش 680 میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار حسین عبدی در نشست خبری آغاز هفته ناجا، با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی بر اساس تقویم از 13 مهر آغاز می‌شود، اظهار داشت:  پلیس امین مردم است و اولویت فعالیت‌های پلیسی در نیازمندی مردم خلاصه می‌شود.

وی افزود: پلیس سمبل و نماد حاکمیت است و هرکس که لباس مقدس پلیس برتن دارد، وظیفه دارد در رفع نیازهای مردم بکوشد و تلاش برای رفع مشکلات مردم عبادت است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی، باهم برای امنیت و سلامت است، اظهار داشت: دو نعمت وجود دارد که تا از دست نرفته قدر آن را نمیدانیم. امنیت و سلامت از جمله این دو نعمت هاست.

سردار عبدی تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی از جمله زمان‌هایی است امکان تعامل نیروی انتظامی با نهادها، ادارات و اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند.

بیش از هر سازمان دیگری نیازمند جلب افکار عمومی هستیم

رئیس پلیس آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما، ترویج احساس امنیت در بین مردم است، خاطرنشان کرد: بحث سلامت و امنیت هردو در حفظ و تعالی بشر نقش کلیدی دارند.

وی گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد تمام مسیرهای رشد و تعالی با مشکل مواجه خواهند شد

سردار عبدی با اشاره به اینکه بیش از هر سازمان دیگری نیازمند جلب افکار عمومی هستیم، اظهار داشت: در بحث پیشگیری، ما به مشارکت جامعه و مردمی معتقد هستیم.

 امنیت و آسایش مردم خط قرمز ناجا است 

 فرمانده‌ انتظامی آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش در پلیس امنیت عمومی تشکیل شده تا با رصد افرادی که ایجاد رعب و وحشت می کنند، در مواقع مناسب برخورد لازم صورت گیرد.

 وی با اعلام اینکه تشدید و استمرار مقابله با اراذل و اوباش به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، تصریح کرد: هنجارشکنان و مخلان امنیت عمومی بدانند که امنیت و آسایش مردم خط قرمز ناجا است و قطعاً با هرگونه مزاحمت و اوباش گری در فضای حقیقی و مجازی قاطعانه و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.

کشف جرایم اقتصادی به ارزش 680 میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس آذربایجان شرقی از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی از اردیبهشت ماه در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: یک هزار و 347 فقره پرونده امنیت اقتصادی در این شش ماه اخیر با ارزش 680 میلیارد ریال از احتکار ، اختلاس و زمین خواری تشکیل شده است و پیگیر کشف و برخورد با این جرایم هستیم.

 وقوع جرایم خشن در استان یک هشتم وقوع در کل کشور است

سردار عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در بین استان‌های کشور جزو اولین استان‌های دارای امنیت هستیم، گفت: خوشبختانه سطح وقوع جرایم در استان به نسبت جمعیت بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: وقوع جرایم خشن در استان یک هشتم وقوع در کل کشور است و دلیل اصلی این موضوع خود مردم استان هستند و خوشبختانه باورها، رفتارها و فرهنگ‌های مردم در این موضوع تاثیرگذار است.

کشف 3.2 تن مواد مخدر 

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر، گستره این مواد افیونی ۱.۲ است درحالی که در کل کشور این آمار ۵.۴ است.

وی ادامه داد: کشفیات در حوزه‌ مواد مخدر افزایش یافته است در ۶ ماهه اول سالجاری ۳ تن و ۳۲۲ کیلو گرم مواد مخدر  کشف شده است و حدود ۱۰۰ درصد در این حوزه رشد داشتیم.

رئیس پلیس آذربایجان شرقی اضافه کرد: دلیل افزایش مشاهده معتاد متجاهر در داخل شهر، شیوع کروناست و امیدواریم پروتکل‌های جدیدی برای ساماندهی این افراد تنظیم شود.

 قتل سازمان یافته در استان وجود ندارد

سردار عبدی با بیان اینکه خوشبختانه قتل سازمان یافته در استان وجود ندارد، افزود: جرایمی مانند آدم ربایی یا سرقت مسلحانه در استان در 6 ماهه اول سال وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه پلیس هوشمند، امروز در دستور کار ناجا قرار دارد، تصریح کرد: پلیس هوشمند در موضوع راهنمایی رانندگی نیز اقدامات مهمی را انجام داده است.

افزایش 2 درصدی کلاهبرداری

سردار عبدی گفت: کلاهبرداری از ابتدای امسال در استان بیش از 2 درصد افزایش یافته همچنین جرایم سایبری در استان در حال افزایش است و نیاز است که خانواده های محترم در این موضوع دقت کافی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین جرم سایبری در خصوص برداشت های غیرقانونی از کارت های بانکی است که لازم است مردم عزیزمان به این موضوع دقت زیادتری انجام دهند.

 ۴۵۰ تماس روزانه با سامانه ۱۱۰ برای تصادفات درون شهری تبریز 

رئیس پلیس آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۴۵۰ تماس روزانه با سامانه ۱۱۰ برای تصادفات درون شهری تبریز انجام می گیرید که این آمار اندکی بالاست و مردم باید بدانند که به جز تصادفات جرحی، تماس با پلیس لازم نیست در صورت تماس باید، خودروهای خود را کنار کشیده و‌منتظر حضور پلیس باشند.

سردار عبدی به موضوع سرقت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سرقت یکی از موضوعاتی است که احساس نا امنی را زیاد می‌کند.

وص خاطرنشان کرد: آمار سرقت در ۶ ماهه اول سال‌جاری در سطح استان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است که 42.3 درصد سرقت ها مربوط به خودرو می باشد که اغلب ناشی از غفلت راننده خودرو می باشد و این نیازمند داشتن تمهیدات ایمنی وآموزش همگانی توسط شهروندان است.

انتهای پیام/60001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول