اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

20 درصد از جامعه معلولان ایلام را نابینایان تشکیل می‌دهند

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: بیش از ۱۴ هزار معلول در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۱ نفر دارای مشکلات بینایی هستند که به طور کلی 20 درصد از جامعه معلولان استان را نابینایان تشکیل می‌دهند.

20 درصد از جامعه معلولان ایلام را نابینایان تشکیل می‌دهند

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار معلول در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۱ نفر دارای مشکلات بینایی هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۱۰ نفر دارای معلولیت خیلی شدید بینایی، ۹۱۵ نفر دارای معلولیت شدید و مابقی هم دارای معلولیت متوسط و خفیف هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه حدود 20 درصد از جامعه معلولان استان را نابینایان تشکیل می‌دهند، گفت: دسترسی به امکانات کامل آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری  و حضور فعالانه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله ماطالبات جامعه نابینایان است.

همتی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۳۷ نابینای استان، ماهیانه 60 هزار تومان کمک هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند.

وی گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان، شناسایی نابینایان در جامعه روستایی است که دسترسی افراد به مراکز سخت است و در تلاش هستیم تا ۱۰۰ درصد معلولان استان به ویژه در مناطق روستایی را از طریق مراکز cbr شناسایی کنیم.

همتی افزود: هم اکنون ۱۱ مرکز مبتنی بر اجتماعات محلی در روستاهای استان راه اندازی و ۸۵۷ نفر معلول توسط این مراکز شناسایی شده است.

به گفته‌ی مدیرکل بهزیستی ایلام، سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری بینایی سنجی مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ ۲۴ مهرماه مصادف با روز عصای سفید و روز جهانی نابینایان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول