اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بابایی: اقدامی از دولت برای مقابله با مافیا در حوزه اقتصاد مشاهده نمی‌شود

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه اقدامی از سوی دولت برای مقابله با مافیا در حوزه اقتصاد مشاهده نمی‌شود، گفت: یکی از عوامل تلاطم در بازار تیم اقتصادی دولت است که فقط حرف می‌زند و اقدام عملی توسط آنان مشاهده نمی‌شود.

بابایی: اقدامی از دولت برای مقابله با مافیا در حوزه اقتصاد مشاهده نمی‌شود

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاطم موجود در بازار گفت:‌رؤسای قوا هم نکته یا موضوع قابل بحثی دارند باید آن را در جلسات سران سه قوه حل و فصل کنند نه آنکه آن را در سطح جامعه و از طریق رسانه‌ها بیان کنند.

وی ادامه داد: این اقدام باعث سوءاستفاده دلالان از فضای پیش آمده می‌شود و همین مسأله موجب می‌شود به تلاطم در بازار دامن زند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عامل دیگر تلاطم در بازار این است که تیم اقتصادی دولت فقط حرف می‌زند و در عرصه عمل اقدامی از سوی این تیم مشاهده نمی‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال رئیس کل بانک مرکزی در مدت یک ماه گذشته اظهارنظرهای متعدد و مختلف داشته که همین اظهارنظرهای متعدد و مختلف به بی‌ثباتی در بازار کمک می‌کند.

وی افزود: موضوع دیگر ناهماهنگی بین اجزاء مختلف تیم اقتصادی دولت است که از یک سو ما بحث انقباض منابع را داریم و از سوی دیگر بحث افزایش پایه پولی مطرح می‌شود و همین اقدامات متناقض خود نشان دهنده این ناهماهنگی‌هاست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر دولت برنامه‌ای برای مقابله با مافیا در حوزه اقتصادی ندارد و همین مسأله باعث جولان آنها در عرصه اقتصادی کشور شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه دخانیات 35 تا 40 هزار میلیارد تومان درآمد در بازار به همراه دارد که با وجود آنکه ما امکان تأمین سیگار مورد نیاز کشور را از طریق شرکت دخانیات داریم، اما بیش از 75 درصد بازار در اختیار دو برند خارجی است که طبیعتا این وضعیت باعث خروج ارز از کشور نیز می‌شود.

وی افزود: عامل دیگر در تلاطم بازار بانک‌ها هستند که به جرات می‌توانم بگویم پای خود را از عرصه اقتصادی  کشور چه در بحث تسهیلات و چه بحث قراردادهای مشارکت و... عقب بکشند قیمت ارز و همچنین تلاطم در بازار کاهش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول