اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اولین مرکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان در شیراز افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی فارس از افتتاح مرکز جامع درمانی و بازتوانی از افراد به اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در شیراز در فضایی به مساحت 3600 متر مربع خبر داد.

اولین مرکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، محمدصادق کشفی‌نژاد با بیان اینکه این مرکز تکمیل‌کننده حلقه درمانی است، اظهار داشت: بیمار پس از ورود به مرکز طی سه مرحله  سم زدایی و بازتوانی اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی و مقابله با وسوسه‌های بازگشت و پیشگیری تحت نظر خواهد بود.

وی افزود: سم‌زدایی فرد به مدت ۱۴ روز و بازتوانی اجتماعی به مدت سه و نیم ماه و آموزش‌های پیشگیری و مهارت‌های زندگی پس از ترخیص به مدت یکسال انجام می شود.

کشفی‌نژاد انجام درمان‌های دارویی، غیردارویی و آموزش را از مزیت‌های این مرکز عنوان و خاطر نشان کرد : در این مرکز در هر دوره ۶۰ نفر پذیرش شده که زیر نظر روانشناسان و مددکاران تحت درمان قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بحث‌های آسیب شناسی بسیار وسیع هستند،اظهار داشت: هیچ آسیب اجتماعی به صورت جداگانه وجود ندارد و همه این مشکلات یک منشآ دارند که با هدف‌گذاری می‌توان تا حدودی آنها را کنترل کرد. 

کیوان نیازی همچنین با هدف‌گذاری برای اعتیاد و تقسیم آن به دو نوع پیشگیری و درمان تصریح کرد: در قسمت پیشگیری باید از کودکان و سن های پایین‌تر شروع کنیم؛ چرا که هنوز در معرض مواد مخدر قرار نگرفته اند و در قسمت درمان نیز باید افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند را هر چه سریع‌تر تحت درمان قرار داد چرا که اگر درمان نشوند آسیب های بسیاری برای خود و جامعه نیز خواهند داشت.

 مدیرکل فنی حرفه ای استان فارس نیز در آیین افتتاحیه این مرکز با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر نگرش جامعه نسبت به اعتیاد گفت: ایجاد فضای اشتغال برای این افراد موجب کاهش بازگشت آنان به اعتیاد می‌شود. محمد جامعی کمک خیرین و مسئولین در بحث ایجاد اشتغال و کاهش اعتیاد را بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول