اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تفاهم‌نامه بسیج سازندگی و کمیته امداد برای اشتغالزایی در خراسان‌جنوبی

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به بودجه محرومیت‌زدایی و آخرین وضعیت اختصاص این بودجه، گفت: تاکنون از دو هزار میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی هیچ مبلغی اختصاص نیافته و واگذار نشده است.

تفاهم‌نامه بسیج سازندگی و کمیته امداد برای اشتغالزایی  در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند، مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی در خراسان‌جنوبی برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی، «حجت‌الله عبدالملکی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان ذیربط در بیرجند برگزار شد. 

براساس این تفاهم‌نامه ۳۲ میلیارد تومان برای ایجاد یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی هزینه می‌شود.

سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: خراسان‌جنوبی جزو ولایت‌پذیرترین و ولایت‌مدارترین استان‌های کشور است که ریشه در مبانی اعتقادی مردم دارد.

وی افزود: ولایت‌مداری مردم خراسان‌جنوبی ریشه در مبانی اعتقادی و باورهای مذهبی مردم دارد و لقمه حلال و شیر پاکی است که مردم این خطه از قرن‌ها پیش با آن رشد کرده و تربیت شده‌اند.

ظرفیت‌های فراوان خراسان‌جنوبی در زمینه محصولات استراتژیک

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان در زمینه محصولات استراتژیک مانند زعفران، زرشک و عناب، مطرح کرد: زرشک و عناب از جمله محصولاتی بوده که در سطح کشور زبان‌زد است.

زهرایی با گلایه از خام‌فروشی محصولات استراتژیک استان خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: خراسان‌جنوبی مصداق بارز خام‌فروشی است و محصولات استراتژیک استان خام‌فروشی می‌شود.

 ۱۶ درصد زرشک استان صادر می‌شود

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ درصد زرشک استان صادر می‌شود که آن هم به‌صورت خام است، اضافه کرد: همچنین ۹۷ درصد زعفران دنیا در جنوب خراسان بوده اما برند و قیمت‌گذاری‌ها در اسپانیا انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تنها راه ایجاد ارزش افزوده برای محصولات استراتژیک استان را توجه به فرآوری آن که همان توجه به اقتصاد مقاومتی است دانست و عنوان کرد: باید صنایع تبدیلی و فرآوری در این استان توسعه یابد.

خدمت‌رسانی به محرومان در سپاه و بسیج به یک رسالت تبدیل شده است

زهرایی با اشاره به اینکه از سال گذشته خدمت‌رسانی به محرومان در سپاه و بسیج به یک رسالت تبدیل شده، عنوان کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک رسالت تعریف ‌کردیم اما از سال گذشته این رسالت به مأموریت ما تبدیل شده و نبرد خدمت‌رسانی در مقابله با فقر و محرومیت در سپاه تعریف شده است.

وی مطرح کرد: سازمان بسیج سازندگی هر سال حدود هشت هزار طرح محرومیت‌زدایی اجرا می‌کرد که از سال گذشته بر آن شدیم تا با همکاری سایر نهاد‌ها این طرح‌ها را افزایش دهیم که بر این اساس طرح کلان محرومیت‌زدایی مردم پایه تدوین شد.

ایجاد یک مدل جدید ایجاد اشتغال در کشور 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی، افزود: این تفاهم‌نامه هم جزئی از این مأموریت است که در صورت اجرای صحیح می‌تواند به یک مدل ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شود.

زهرایی بیان داشت: نه تنها کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهادهای انقلابی بلکه هر بخش خصوصی، نهاد و دستگاه اجرایی در حیطه خود و مأموریتی که برای آن تعریف شده باید به این جمعیت بپیوندد و این کار مشترک را انجام دهند.

خودباوری مؤلفه اول محرومیت‌زدایی است

وی خودباوری را مؤلفه اول و اتکا به منابع مالی را مؤلفه آخر در محرومیت‌زدایی دانست و تصریح کرد: بسیج سازندگی و کمیته امداد اگر با هم همکاری کنند، مدل رفتاری مطلوبی برای اقتصاد تعریف می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به تعریف طرح کلان «محرومیت‌زدایی مردم‌پایه»، گفت: در سال گذشته توانستیم ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی کار کنیم.

زهرایی ادامه داد: امسال هم علی‌رغم عدم اختصاص بودجه با کمک خیران و سایر نهاد‌ها و بسیج امکانات، تاکنون دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به قرارداد‌های محرومیت‌زدایی تبدیل شده و دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم موافقت‌نامه‌هایی است که در حال تبدیل شدن به قرارداد است که در مجموع نسبت به سال گذشته ۲۲ برابر افزایش داشته است.

تکمیل زنجیره‌های ارزش و اشتغال پایدار یک اهمیت است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه امروز در کنار هم قرار گرفتن برای پرداختن به مباحث عمیقی از جمله اشتغال و تولید برای محرومان با تکمیل زنجیره‌های ارزش و به ویژه اشتغال پایدار یک اهمیت است، افزود: دشمن نسل و قشری را نشانه رفته که نقطه قوت انقلاب اسلامی است و آن مستضعفین و محرومین هستند.

زهرایی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد نقطه قوت انقلاب را به ضعف تبدیل کند و ما همه باید در کنار هم قرار بگیریم و نگذاریم که این مکر دشمن عملیاتی شود، عنوان کرد: در سالی که به نام «جهش تولید» مزین شده، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ظرفیت‌سازی، هم‌افزایی و همگرایی بین نهادهای انقلابی به کاری ضروری تبدیل شده است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول