اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شکار بی‌شکار

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: صدور هرگونه پروانه صید و شکار در طبیعت مازندران ممنوع است.

شکار بی‌شکار

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با آغاز فصل پاییز پرندگان مهاجر وارد طبیعت مازندران می‌شوند که براساس نوع و گونه آنان مدت متفاوتی را در طبیعت مازندران می‌گذرانند اما همین موضوع پای شکارچیان را به طبیعت استان بیشتر باز می‌کند.

پرندگان مهاجر مهمانان طبیعت استان هستند ولی برخی بدون توجه به مهمان‌نوازی و حتی برخی برای لذت و تفریح اقدام به این کار می‌کنند درحالی‌که نمی‌دانند صدای اسلحه‌شان زخمی بر پیکر طبیعت است، زخمی که ممکن است برای همیشه به نسل پرندگان نادر را در طبیعت منقرض کند.

البته بحث شکار تنها مربوط به فصل پاییز و حضور پرندگان مهاجر نیست بلکه آمارها نشان می‌دهد بحث شکار موضوعی بوده که هیچگاه تعطیل نشده و آمارهای اعلام شده ازسوی محیط زیست مازندران تاییدکننده این مطلب است.

البته طی سال‌های اخیر شاهد کاهش آمار شکار در طبیعت هستیم ولی همچنان پدیده شکار وجود دارد که لازم است برای همیشه به این پدیده پایان داده شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: به موجب آیین‌نامه اجرایی قانون محیط زیست در ارتباط با صدور پروانه صد و شکار که سال ۹۸ مصوب شد هرگونه پروانه شکار باید به تصویب شورای عالی محیط زیست برسد.

وی افزود: این لحظه صدور هرگونه پروانه صید و شکار در طبیعت مازندران ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به تشدید پایش‌های زیست‌محیطی در مناطق دشتی، تصریح کرد: باتوجه به حضور پرندگان مهاجر احتمال تخلف وجود دارد که در این زمینه درخواست ما از مردم این است که با ما همکاری کنند.

باوجود اینکه در بحث کرونا برخی از اقدامات تعطیل شد ولی ما در بحث حفاظت از طبیعت و محیط زیست حتی یک ساعت کار را تعطیل نکردیم.

انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول