اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در لارستان سرعت می‌گیرد

طی آئینی با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مسائل و مشکلات اجرای طرح پروژه اقدام ملی مسکن در لارستان موردبررسی قرار گرفت.

اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در لارستان سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، جواد حق‌شناس که به‌منظور بازدید از زمین‌های پیش‌بینی‌شده جهت طرح اقدام ملى مسکن لارستان و مراحل اجرایی آن به این شهرستان سفرکرده بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح ملی مسکن در کشور می‌سازد، اظهار داشت: تاکنون برای ۶۰ هزار واحد، زمین از سازمان ملی مسکن دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌تدریج کارهای تهیه نقشه در حال انجام است، افزود: تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار نفر از افرادی که تأییدشده و فرم «ج» آن‌ها سبز بوده است در شهرهای مختلف به نام خودشان واریز وجه داشته‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی متقاضیان طرح ملی مسکن واریزشده است، تصریح کرد: در حدود ۵۰ درصد از متقاضیان در پروژه‌ها جانمایی شده‌اند و درواقع مشخص می‌کند که یک فرد در چه پروژه‌ای قرار می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه به‌محض تعیین محل پروژه، امکان دریافت تسهیلات فراهم می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی نزدیک به پنج هزار و ۷۰۰ واحد در کشور شروع‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسکن بزرگ‌ترین دارایی هر خانواده است، خاطر نشان کرد: به دلایل تورم و همچنین شرایط اقتصادی کشور امید می رود به بهترین وجه کارها پیش برود.

حق‌شناس با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید بتوان سازه و اسکلت ساختمان‌ها را در لارستان به پیشرفت فیزیکی رساند، گفت: خوشبختانه در لارستان همه‌چیز فراهم است اما هنوز پروانه صادر نشده و نهادها به دنبال سیر مراحل اداری هستند.

تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌ها 

در حاشیه این بازدید، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز با اشاره به اینکه در این بازدید همچنین موضوع مراحل اجرایی پروژه ۱۶۹ واحدی شهر لار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: در حال حاضر مباحث و مسائلی در حوزه‌های شهرداری، نظام‌مهندسی، تأمین انشعابات موقت وجود دارد.

عطاالله زمانی با بیان اینکه با تلاش مسوولان راه و شهرسازی با اختصاص زمین، امکان ساماندهی ۸۵۰ متقاضی دیگر فراهم می‌شود، افزود: ۹۲۰ نفر تاکنون در لارستان واریز وجه داشته‌اند و بنا بر گفته مدیرکل راه و شهرسازی لارستان برای مابقی افراد که واریز وجه کنند، زمین تحویل خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده نزدیک بتوان طراحی‌ها را تسریع و عملیات اجرایی پروژه‌ها را توسط بنیاد مسکن یا پیمانکار انبوه‌سازان آغاز کرد، ادامه داد: در سطح استان فارس ۱۶ هزار و ۱۰۰ واحد و در جنوب فارس پنج هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه ثبت‌نام وجود داشت که از این تعداد ۹۲۰ نفر در لارستان و در مجموع شهرهای لار، اوز، خنج، گراش و لامرد نیز نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه در سطح استان فارس ۱۰۰ میلیارد تومان آورده مردمی بوده است، خاطر نشان کرد: ۹۰ میلیارد تومان از این آورده‌ها مربوط به شهرهای جنوب فارس بوده که در اغلب آن‌ها بنیاد مسکن به‌عنوان کارگزار راه و شهرسازی امورات را پیگیری و انجام می‌دهد.

این مسوول از صدور بخش عمده‌ای از پروانه‌ها خبر داد و با اشاره به وجود برخی ریزه‌کاری‌ها و حل آن طی یک ماه آینده، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، برای جاهایی که زمین تأمین نشده، پیامک‌هایی می‌بایست برای مردم ارسال شود که این کار صورت گرفت و موجب نگرانی‌هایی برای متقاضیان به‌ویژه در شهر لار شد.

زمانی با بیان اینکه زمین در شهر لار تأمین‌شده هرچند هنوز دارای برخی مشکلات است اما جای نگرانی نیست، تصریح کرد: هدف از این پیامک آن دسته از متقاضیان هستند که واریز وجه داشته‌اند اما احساس می‌کنند تکلیف آن‌ها روشن نیست، اگر امکان صبوری تا یک الی دو ماه آینده که زمین تحویل گرفته شود کار طراحی آغاز شود، دارند می‌توانند همچنان در طرح بمانند در غیر این صورت اصراری بر ماندن آن‌ها در طرح نیست و می‌توانند پول واریزی خود را پس بگیرند.

عبور از مرحله نرم افزار و رسیدن به مرحله سخت افزار

در این بازدید، محمدرضا باقرى فرد مدیرکل راه و شهرسازى لارستان نیز در سخنانی بابیان اینکه در این زمان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دیگر در این طرح نیاز است از مرحله نرم‌افزاری به مرحله سخت‌افزاری برسیم و اقدامات اجرایى هر چه سریع‌تر صورت پذیرد، اظهار کرد : کل متقاضیان ثبت نامى در شش شهر حوزه استحفاظى (لار، گراش ، اوز ، خنج ، لامرد ، گله‌دار) تاکنون پنج هزار و ۱۵۹ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۷۲۱ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

وى افزود: علی‌رغم نگرانى مردم جهت تأمین زمین به این طرح ، تعداد زمین واگذارشده به بنیاد مسکن هفت قطعه زمین با واحد پذیرى حدود ١٢٠٠ نفر است که تاکنون ٩٢٦ نفر در شهر لار واریز وجه داشته‌اند که این آمار بیانگر این است ظرفیت اراضى ما بیش از متقاضیان فعلى در این شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان تصریح کرد: تاکنون مأموریت ما در این طرح عملیاتى شده و امیدواریم بنیاد مسکن شهرها هر چه سریع‌تر نسبت به این مهم اهتمام لازم را به عمل‌ آورند.

باقرى فرد همچنین به‌صورت مبسوط به تشریح آمار واریزی‌های وجه و میزان زمین‌های تأمین‌شده پرداخت و خاطرنشان کرد: تاکنون در شهر اوز ٣٥٧ نفر واریز وجه داشته که در این شهر زمین‌های معرفی‌شده ظرفیت واحد پذیرى ٤٥٠ نفر را داراست . همچنین در شهرستان خنج ٢٧٤ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند و به همین تعداد زمین مشخص‌شده است .

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان گراش ١٠٨ واریز وجه در مقابل ٢٠٠ واحد زمین تأمین‌شده که با توجه به درخواست مسئولین این شهرستان جهت افزایش زمین در صورتی این موضوع محقق خواهد شد که آمار متقاضیان با زمین تخصیص داده‌شده برابرى کند و تاکنون زمین پیش‌بینی‌شده مازاد بر متقاضیان است، ادامه داد: در گله‌دار ٢٨ ، لامرد ٢٨ واریز وجه صورت گرفته که تعداد واحد پذیری زمین‌های واگذارشده ١٩٨ و ١٩٦ است.

وى در پایان خاطرنشان کرد: در شهر لار هم علی‌رغم نگرانی‌های مردم در خصوص کمبود زمین به متقاضیان در این طرح همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد، ٩٢٦ واریزى در قبال واحد پذیرى ١٢٠٠ زمین است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول