اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تعطیلی صادرات خراسان شمالی، با قانون تعهد ارزی/ «اختلاس» در اتاق بازرگانی بجنورد صحت ندارد

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد، ضمن تکذیب خبر اختلاس در این مجموعه، درباره تعطیلی صادرات در خراسان شمالی گفت: تغییر قوانین در ایفای تعهد ارزی صادرات در خراسان شمالی را به‌طور کامل راکد کرده است.

تعطیلی صادرات خراسان شمالی، با قانون تعهد ارزی/ «اختلاس» در اتاق بازرگانی بجنورد صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید پورآبادی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره وقوع اختلاس در این مجموعه اظهار کرد: طی روزهای اخیر خبری مبنی بر وقوع اختلاس در مجموعه اتاق بازرگانی بجنورد منتشرشده که این خبر را تکذیب می‌کنم.

وی با اشاره به بازرسی‌های سالانه اتاق‌های بازرگانی از سوی اتاق ایران تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها هیچ‌گونه بودجه دولتی را دریافت نمی‌کنند و عملاً مصداق اختلاس در این مجموعه وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد با تأکید بر سلامت مالی این مجموعه تصریح کرد:  پرونده‌ای با موضوع اهمال مسئولان گذشته این اتاق بازرگانی در حال پیگیری است که موضوع با اختلاس متفاوت است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت ایجادشده در صادرات استان گفت: با توجه به قانون تعلیق کارت‌های بازرگانی در صورت عدم ایفای تعهد ارزی صادرکنندگان، هم‌اکنون وضعیت صادرات در استان خراسان شمالی به‌طور کامل راکد شده است.

پورآبادی با تشریح تعداد کارت‌های بازرگانی فعال در این مجموعه خاطرنشان کرد: 13 کارت بازرگانی مربوط به فعالان عرصه صادرات استان تاکنون تعلیق شده و 14 کارت بازرگانی فعالان اقتصادی در آستانه این اتفاق قرار دارد.

وی بابیان احتمال رکود کامل تولیدی‌های صادرات محور و همچنین بازرگانان استان تصریح کرد: تغییر در قوانین ایفای تعهد ارزی باعث شده تا صادر کنندگان با کالا بر پایه ریال ایران، اکنون دچار مشکل شوند و توان ارائه ارز بر اساس کالای فروخته‌شده به بانک مرکزی را نداشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد همچنین به وضعیت صادرات کالا در استان طی شش ماه اخیر اشاره کرد و گفت: صادرات بازرگانان خراسان شمالی طی شش ماه نخست سال جاری ازنظر ارزشی ۳۳.۷ و ازنظر وزنی ۲۷ درصد کاهش داشته به‌نحوی‌که امسال ۳۴ میلیون دلار با وزن ۱۴۱ هزار تن کالا صادر شد.

وی در انتها گفت: در حال حاضر ۱۱۰ کارت بازرگانی وجود دارد که از این تعداد ۲۷ کارت فعال بوده و ۱۳ کارت از تعداد کارت‌های فعال تعلیق شده و مابقی در حال تعلیق شدن هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول