اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مهاجرت سرمایه‌گذاران بنابی به دلیل بدقولی شهرک‌های صنعتی/ مخابرات پاسخگو نیست

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: اگر فاز توسعه شهرک صنعتی بناب در وقت مقرر اتفاق می افتاد در شهرستان بناب مشکلی بنام بیکاری نداشتیم.

مهاجرت سرمایه‌گذاران بنابی به دلیل بدقولی شهرک‌های صنعتی/ مخابرات پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و دبیر ستاد تسهیل استان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی بخاطر رفع موانع توسعه شهرک صنعتی بناب اظهار کرد: اگر در موعد مقرر مشکلات توسعه این شهرک حل می‌شد، در شهرستان بناب مشکلی بنام بیکاری را نداشتیم.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی پاک باید در این شهرستان توسعه یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس با تأکید بر اینکه یکی از مصوبات این جلسه باید رفع مشکل صادرکنندگان در بحث تعهد ارزی باشد؛ افزود: یکی از مصوبات این نشست باید این باشد که بخاطر تعهدات ارزی صادرکننده را به مجموعه‌های مختلف دعوت نکنند و نمی‌خواهیم از تریبون مجلس به این موضوع ورود کنیم و اگر لازم شد دستگاه‌های نظارتی موضوع تعهدات ارزی صادرکنندگان را در بانک مرکزی بررسی کنند.

باقری بنابی با بیان اینکه بخاطر تأخیر در واگذاری قطعات شهرک صنعتی در بناب سرمایه‌گذاران زیادی از این شهرستان مهاجرت کردند؛ گفت: متولی صنعت استان باید مطالبه گری کند که توسعه شهرک صنعتی بناب کی تفکیک و کی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام قوه قضائیه در بازگرداندن دشت مغان تصریح کرد: اقدام قوه قضائیه اقدام خوبی بود ولی امیدواریم این موضوع در خصوص سایر واگذاری‌ها نیز انجام گیرد.

باقری بنابی در عین حال اضافه کرد: برای نصب یک دکل معلوم نیست دنبال چه کسی برویم، هم اکنون در خیلی از روستاها مشکل تلفن ثابت داریم و در شهرک صنعتی نیز مشکل اینترنت داریم ولی هیچ کس در این مجموعه جوابگوی شهرستان ها نیست.

وی با بیان اینکه از خصوصی سازی واقعی باید حمایت کنیم؛ تصریح کرد: اگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بناب به موقع رفع موانع می‌شد، الآن بهترین شهر صنعتی ایران بناب بود.

باقری بنابی در ادامه با اشاره به مشکل زنجیره تولید فولاد در استان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تأمین خوراک برای این صنعت، فولاد استان را در آینده بغرنج می بینم و اگر در آینده زنجیره فولاد تکمیل نشود فولاد آذربایجان شرقی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول