اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

واکنش ماشین سازی به اظهارات عضو شورای اسلامی کار/ از استخدام نیروی های جدید تا افزایش تولید

کارخانه ماشین سازی تبریز نسبت به اظهارات عضو شورای اسلامی کار این شرکت واکنش نشان داد.

واکنش ماشین سازی به اظهارات عضو شورای اسلامی کار/ از استخدام نیروی های جدید تا افزایش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در تاریخ 19 مهرماه جاری خبری با تیتر «اظهارات تکان‌دهنده در ارتباط با کارخانه ماشین‌سازی/ مخالف واگذاری ماشین‌سازی به شستا هستیم» در خروجی خبرگزاری قرار گرفت که به صحبت‌های حسین امامی عضو شورای اسلامی کار شرکت ماشین‌سازی تبریز و تشریح وضعیت شرکت طی دوره خصوصی‌سازی، میزان تولید و اتفاقات رخ داده در این مدت در شرکت اختصاص داشت.

شرکت ماشین‌سازی تبریز طی ارسال جوابیه‌ای به این اظهارات واکنش نشان داد که متن این جوابیه این شرکت بدین شرح است:

در خصوص رأی هیئت داوری و تعیین تکلیف مالکیت، این شرکت همواره از مواضع و تصمیمات مراجع ذیصلاح استقبال نموده، کما اینکه شرکت با تصمیم مراجع ذیصلاح همه مکاتبات لازم باسازمان‌های متبوع به منظور رتق و فتق امور، هماهنگی‌های لازم را بعمل می‌آورد از این رو جهت دهی و اعلام طرفداری نامبرده از ارگان خاص ناشی از توهّمات و سوء‌تفاهم مصاحبه شونده می‌باشد.

درباره بکارگیری 60 نفر نیروی مازاد، باید گفت: اولاً  در این برهه از زمان و شرایط حاکم بر جامعه هر بنگاه اقتصادی از وظایف خطیرشان اهتمام ویژه در ایجاد ظرفیت اشتغال می‌باشد و دراین راستا عمده افراد جذب شده مستقیماً به واحدهای تولیدی از جمله مشاغل ماشین کاری از طریق مصاحبه فنی و علمی از بین دارندگان مدارک معتبر مرتبط بکارگیری شده‌اند و تماماً براساس درخواست و اعلام نیاز امورهای مربوطه جهت جایگزین افراد بازنشسته، به استخدام شرکت درآمدند.

با عنایت به حادثه خرداد ماه منجر به فوت 3 نفر از کارگران شریف واحد تاسیسات انرژی، شرکت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان و جهت تسلّی خاطر خانواده فوت شدگان نسبت به جذب 3 نفر از بازماندگان درجه یک نامبردگان و همچنین برای جایگزین نفرات فوت شده در همان واحد نموده است.

تعداد (همگن با تراش 5/1 متری) تولید

با وجود سیر نزولی تولیدات شرکت پس از سال1393 به بعد،تولیدات سال1398 نسبت به سنوات 1395 ، 1396 و 1397 ، از بهبود نسبی برخوردار بوده بطوریکه افزایش تولید سال 1398 نسبت به سال 1397 رشدی معادل55 درصدی داشته است.

 تعداد  (همگن با تراش 5/1 متری) فروش:

با وجود سیر نزولی تعداد فروش محصولات شرکت پس از سال1393 به بعد، فروش تعدادی محصولات سال1398 نسبت به سنوات 1395، 1396 و 1397، از بهبود نسبی برخوردار بوده بطوریکه افزایش تعداد فروش سال1398 نسبت به سال 1397 افزایشی معادل100 درصدی (رشد 2 برابری) داشته است.

مبلغ فروش محصولات:

مبلغ ریالی فروش عملکرد سال 1398 نسبت به سنوات قبل از رشد چشمگیری برخوردار بوده بطوریکه افزایش مبلغ ریالی فروش سال1398 نسبت به سال 1397 افزایشی معادل 194درصدی (رشد3برابری) داشته است (شامل رشد 50 درصدی صادرات)

تعداد تولید و مبلغ فروش شرکت در سال 1398 نسبت به سال 1397 به ترتیب افزایشی معادل 55 درصدی و 194 درصدی داشته است. ولی متاسفانه مصاحبه شونده با برداشت ناقص از گزارشات داخلی شرکت، بعلت عدم برخورداری از دانش کافی و عدم اطلاع از مفهوم کلمات "درصد" و "برابر"، افزایش 55 درصدی تولید را معادل 60 برابر و افزایش 194 درصدی فروش را معادل 200 برابر پنداشته‌ و موجبات ناراحتی ایشان فراهم شده و براین اساس با ارائه آمار پراکنده و مبهم سعی در تشویش اذهان عمومی و خودنمایی داشته اند.

نه تنها تولید با افزایش توأم بوده بلکه در یکسال اخیر ساعات اضافه‌کاری پرسنل به تبع افزایش تولید با افزایش همراه بوده است و اینگونه اظهارات نسنجیده در تضادّ آشکار با درآمد و معیشت کارگران شریف در شرایط سخت اقتصادی جامعه می‌باشد.

افزایش تعهدات فروش ناشی از احیاء مجدد اعتبار شرکت نزد خریداران محصولات تولیدی این شرکت می‌باشد که طبق سیاستهای داخلی، درصدی از مبلغ سفارشات در موقع ثبت سفارش اخذ و مابقی (مبلغ عمده) با نرخ روز در زمان تحویل محصولات، وصول می‌گردد و این احیاء اعتبار شرکت، در سایه تلاش همکاران سخت‌کوش، با وجود مشکلات عدیده شرکت و تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی با تلاش مضاعف در تحویل به موقع تعهدات بوجود آمده است.

مراحل پایانی پروتوتیپ 2 نوع محصول جدید (TME60-HIGH TECH وTC50)  و امکان تولید انبوه در سال آتی که توسط متخصصان داخلی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

عقد قرارداد صادراتی 5 ساله با کشور سوریه به مبلغ 26 میلیون دلار (منتظر ابلاغ اعتبار اسنادی)
پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان پرسنل و پرداخت مرتب هزینه‌های ماهانه جهت برخورداری پرسنل از مزایای مربوطه

نصب بنرهایی در حمایت از مواضع تعدادی از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بنا به تشخیص و صلاحدید اکثریت اعضای شورای اسلامی کار بوده و مدیریت شرکت در این مورد هیچگونه دخالتی نداشته و ندارد.

لازم به ذکر است مدیریت شرکت همواره از تشکلات قانونی به عنوان بازوی شرکت در جهت هم‌افزایی و رفع مشکلات پرسنلی و مسائل مختلف، پشتیبانی کرده و از تمام نظرات سازنده در بهبود معیشت کارگران و روند جاری شرکت استفاده می‌‌کند.

انتهای پیام/60026

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول