به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور حمایت از صنوف فعال هنری و بهره مندی آنها از تسهیلات حمایتی کم بهره در دروان کرونا، متقاضیان در رشته های نمایش (تماشاخانه ها و گروه های تئاتر)، آموزشگاه های آزاد هنری، موسیقی(استودیوهای صدابرداری، شرکت ها و مؤسسات تهیه و تولید آثار صوتی)، هنرهای تجسمی(گالری ها و انجمن ها) مد لباس(خانه های مد) و مؤسسات تک منظوره در همه گرایش های هنری سراسر کشور، می توانند تقاضای خود را از روز چهارشنبه (۲۳ مهرماه) در سایت تحفه به نشانی www.tohfeh.gov.ir ثبت کنند.
درباره چگونگی دریافت تسهیلات حمایتی و اطلاعات بیشتر، نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره تلفن ۵-۶۶۷۰۵۱۰۱ (داخلی ۴۷۴) پاسخگوست.
**************************
در آستانه سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)؛
نماهنگ «یا حسن» با صدای حامد علیزاده منتشر شد
نماهنگ یا حسن(ع) با صدای حامد علیزاده و به مناسبت شهادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی علیهسلام منتشر شد.
این نماهنگ در کنار پرداختن به ویژگیهای خاص آن حضرت مانند سخاوت و کریم بودن و همچنین مزاری بدون حرم؛ سعی در معرفی بیشتر لقب معزالمومنین از امام حسن مجتبی(ع) داشته است.
معز المومنین...
امام صادق علیه السّلام فرمودند: پس از صلح امام مجتبی علیه السّلام با معاویه، گروهی از شیعیان(سست عنصر و فریب خورده) هر گاه به امام علیه السّلام سلام میکردند ایشان را با لفظ «مُذِلَّ الْمُؤْمِنِین (یعنی: ذلیل کننده مؤمنین)» مورد خطاب خویش قرار میدادند. امام حسن علیه السّلام (در جواب ایشان) میفرمود: من مذلّ المؤمنین نیستم بلکه من معزّ المؤمنینم(عزّت دهنده به مؤمنین)، وقتی نیروی شما را (به جهت خیانت بسیاری از یاران) در برابر معاویه کم دیدم امر خلافت را به او واگذار کردم تا من و شما در میان ایشان زنده بمانیم (و الّا شیعهای روی زمین باقی نمیماند و کلمه حق از بین میرفت) مانند آن عالمی که کشتی را معیوب (سوراخ) کرد تا برای صاحبانش باقی بماند (اتّفاقاتی در همراهی خضر و موسی به وقوع پیوسته که در قرآن (سوره کهف) بیان شده است و در یکی از این جریانات، خضر نبی کشتیای که با موسی بر آن سوار بودند را سوراخ کرد تا پادشاهی که در آن اطراف بود و هر کشتی سالمی را به تصرّف خود در می آورد، از تصرّف این کشتی صرف نظر کند و کشتی برای صاحبانش باقی بماند).
انتهای پیام/