اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد پروژه‌های سودآور شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران گفت: دنبال این هستیم تا شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با حداقل ۳۰ درصد از ارزش پرتفوی خود، وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مطلوب و سودآور در استان شوند.

شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد پروژه‌های سودآور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا صالح عصر امروز در جلسه بررسی روند تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: سهام عدالت با اجازه مقام معظم رهبری و در سال ۱۳۸۵ به ۴۹ میلیون نفر از هم‌وطنان تعلق گرفت و از طریق تعاونی‌های سهام عدالت رویه کار شروع شد.

او گفت: رویه قبل با شکل و ساختار قدیمی مورد تأیید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نبود و به همین دلیل دستور تغییر ساختار و شکل سرمایه‌داری سهام عدالت صادر شد و رویه آزادسازی سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران گفت: مقرر شد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به‌گونه‌ای تشکیل شود که سهام‌داران خود مردم بوده و هیچ‌گونه واسطه‌ای وجود نداشته باشد و به همین واسطه، چهارم شهریور ۹۹ پرتفوی سهام عدالت سهامداران، به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعلام ش و لیست افراد به اقتصاد دارایی ارائه شد.

صالح گفت: سهام ۳۶ شرکت شاخص‌ساز در پرتفوی این افراد سهامدار وجود دارد که امروز ارزش روز دارایی این افراد در استان سمنان که به‌صورت غیرمستقیم روش سهامداری خود را انتخاب کردند، بالغ بر ۳سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

او افزود: لازم است تا سریعاً نماد این شرکت در بورس بازگشایی شود که لازمه آن حسابرسی صورت‌های مالی قبل، ثبت افزایش سرمایه و برگزاری مجمع است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران ادامه داد: باید حسابرس معتمد بورس که انتخاب‌شده، از روز شنبه رویه تأیید صورت‌های مالی تهیه‌شده تا ۹۷ را به انجام برساند.

صالح بیان کرد: باید تهیه صورت‌های مالی دو سال باقی‌مانده در کمترین زمان ممکن و طی هفته آینده به‌روز شود و با تأیید صورت‌های مالی، تا روز اول دی سال جاری، مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان برگزار شود.

او گفت: لازم است تا ۵۰ درصد از ۲۲۰ هزار نفری که در استان سمنان روش غیرمستقیم سهامداری را انتخاب کردند، نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران اضافه کرد: نیاز است تا صداوسیما این مهم را در اولویت اصلی خود قرار داده و نسبت به اطلاع‌رسانی در این موضوع اقدام کند و کلیپ‌ها و محتواهای آموزشی در خصوص سهامداری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و برای آگاهی سهامداران، در اختیار مجموعه استان قرار می‌گیرد.

صالح اضافه کرد: ما دنبال این هستیم که شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با حداقل ۳۰ درصد از ارزش پرتفوی خود، وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مطلوب و سودآور در استان شوند.

او گفت: در بحث انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان، از افراد متخصص در بازار سرمایه و مباحث و مسائل اقتصادی استفاده شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول