اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان کاندیدای اعمال محدودیت شدید تردد/ ستاد ملی کرونا تصمیمی قاطع بگیرد

مردم و مسؤولان گیلان با اشاره به تصمیم جدید ستاد ملی کرونا مبنی بر منع تردد در پنج استان کشور خواهان اخذ این تصمیم قاطع در خصوص گیلان به جهت کنترل شیوع ویروس کرونا شدند.

گیلان کاندیدای اعمال محدودیت شدید تردد/ ستاد ملی کرونا تصمیمی قاطع بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به اذعان وزارت بهداشت بین افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور با شیوع بیماری کرونا رابطه معناداری وجود دارد ازاین‌رو با توجه به تعطیلات پیش رو و اهمیت پرهیز از هرگونه سفر در شرایط حساس همه‌گیری این بیماری، با پیشنهاد وزیر بهداشت و موافقت و ابلاغ رئیس‌جمهور، هر نوع سفر از مبدأ و یا به مقصد شهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ امشب ممنوع شد.

چرا گیلان جزو پنج استان برای محدودیت آمدوشد نیست

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به شرایط بیماری در کشور ممکن است محدودیت‌های تردد علاوه بر پنج استان فعلی، شامل شهرها و استان‌های دیگر کشور نیز بشود لذا درخواستشان همچنان این است که مردم از هرگونه اقدام به سفر در تعطیلات پیش رو خودداری کرده و با رعایت حداکثری پروتکل‌ها شاهد توقف شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور باشند.

دکتر نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز اخیراً از موضوع جدیدی پرده‌برداری کرده مبنی بر اینکه ویروس کرونا جدیداً دارای جهش‌هایی شده اما تأثیر این جهش در بیماری‌زایی هنوز مشخص نیست ولی سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد توسط این ویروس با سرعت بیشتری همراه است.

هشدارهای همه‌جانبه متولیان حوزه سلامت کشور از یک‌سو و جدی گرفته نشدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دیگر موجب شد رفت‌وآمد بین پنج استان در آستانه تعطیلات ممنوع شود اما اینکه چرا استان گیلان با توجه به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا جز استان‌های درگیر بوده ولی در این‌همه گیری ممنوعیت آمدوشد در آن جزو تصمیمات ستاد ملی کرونا نیست، ابهام‌برانگیز است.

افزایش مسافران برابر با مشکلات عدیده کادر درمان

خبرنگاران فارس در سراسر استان ازجمله در ورودی‌های گیلان گزارش از هجوم مسافران به این استان همیشه گردشگر پذیر داشته درحالی‌که ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با فارس می‌گوید هرزمانی که مسافران زیادی به استان گیلان سفر می‌کنند شاهد افزایش افراد بستری و سرپایی طی یک تا دو هفته پس از حضور مسافران و گردشگران به استان هستیم.

انتقاد و گله از هجوم مسافران تنها دغدغه مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیست بلکه مردم گیلان نیز در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرنگاران فارس در سراسر استان تأکید دارند که ستاد ملی کرونا باید تصمیمات جدی در مقابله با کنترل شیوع کرونا در گیلان داشته باشد، تصمیمی که ورود مسافران به استان کنترل‌شده و حداقل برای چند روز کاملاً قطع شود.

دلیل عدم ممنوعیت ورود مسافران چیست؟!

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که امروز مردم در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس نسبت به آن تأکید داشتند، جویا شدن دلیل عدم ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به استان گیلان در تصمیم ستاد ملی کرونا است.

گیلانیان می‌گویند چرا ستاد ملی کرونا علیرغم اینکه منع تردد را در پنج استان آغاز کرده هیچ تصمیمی قاطعی در رابطه با استان گیلان که در کوتاه‌ترین اوقات فراغت میزبان پرشمارترین مسافران است، نمی‌گیرد.

گیلان در آستانه وضعیت قرمز

آبتین حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید استان گیلان نیز در آستانه قرمز شدن است و اگر ستاد ملی کرونا و همچنین استاندار گیلان تصمیم بر ممنوعیت تردد در این استان بگیرند کمک شایانی به کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا کرده‌اند.

حیدرزاده پیشنهاد می‌کند ستاد ملی کرونا بهتر است همچون پنج استان کشور چند روزی در استان گیلان نیز منع تردد را اعلام و ابلاغ کند و اگر نتیجه با کاهش شیوع ویروس کرونا همراه شد، این رویه را در تصمیمات آتی برای استان‌های دیگر نیز عملیاتی کند.

اکنون‌که استان گیلان در آستانه قرمز شدن قرار دارد و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در کنار هشدارهای مکرر و متوالی تأکید بر اعمال شدیدتر محدودیت‌ها دارند لازم است وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور به جهت کاهش بار بر روی کالای سلامت و همچنین جلوگیری از تحمیل هزینه‌های گزاف‌تر به سیستم درمان برخورد جدی‌تری در مواجهه با ویروس کرونا داشته باشند که یکی از آن‌ها می‌تواند اعمال محدودیت‌های شدید نسبت به سفرهای غیرضروری باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول