اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی‌های پارلمانی لبنان برای تعیین نامزد نخست‌وزیری یک هفته به تعویق افتاد

دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که رئیس جمهور نشست با اعضای پارلمان برای تعیین نامزد نخست وزیری این کشور را به مدت یک هفته به تعویق انداخته است.

رایزنی‌های پارلمانی لبنان برای تعیین نامزد نخست‌وزیری یک هفته به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان از به تعویق افتادن رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نامزد جدید نخست وزیری لبنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، در بیانیه ریاست جمهوری لبنان در این خصوص آمده است: «میشل عون رئیس جمهور لبنان تصمیم گرفت که رایزنی‌ها با اعضای پارلمان لبنان را که قرار بود، فردا پنجشنبه پانزدهم اکتبر ۲۰۲۰ برگزار شود، به مدت یک هفته به تعویق اندازد.»

بر اساس این بیانیه، گفت‌وگوهای میشل عون با نمایندگان پارلمان درباره انتصاب مامور تشکیل کابینه جدید به ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ موکول شد، زیرا برخی فراکسیون‌های پارلمانی به دلیل بروز برخی مشکلات که حل آن نیاز به کار دارد، درخواست به تعویق انداختن این رایزنی‌ها را کردند.

این در حالی است که منابع نزدیک به ریاست پارلمان لبنان خبر دادند که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با به تعویق افتادن رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نام نامزد نخست وزیری حتی برای یک روز هم مخالف است.

«مصطفی ادیب» مامور قبلی تشکیل کابینه لبنان بود که پنجم مهر ماه با شکست  در به تفاهم رسیدن با طرف‌های سیاسی درباره ساختار کابینه و وزرای آن کناره‌گیری کرد.

به دنبال انفجار مهیب منطقه بندرگاه بیروت که روز چهارم اوت (۱۴ مرداد)  به وقوع پیوست و بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت، بحران سیاسی در لبنان دوباره تشدید شده و «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول