اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مارک اسپر: برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی تهدید جدی امنیتی هستند

وزیر دفاع آمریکا برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی را تهدیدعلیه منطقه و جهان خواند.

مارک اسپر: برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی تهدید جدی امنیتی هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه‌شب به وقت تهران گفت که برنامه‌های اتمی  و  موشکی کره شمالی یک تهدید جدی جهانی هستند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا  قبل از رایزنی با همتای کره جنوبی خود در پنتاگون گفت: «موافقیم که برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی یک تهدید جدی علیه امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهان بوده و آمریکا متعهد به حفظ امنیت شبه جزیره کره است.»

 وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت که کشورش و کره جنوبی باید  راهی عادلانه‌تر برای تقسیم هزینه‌های دفاعی پیدا کنند تا  هزینه‌های آن به طور نابرابر برعهده مالیات‌دهندگان آمریکایی نیفتد. هم اینک 28500 نظامی آمریکایی به عنوان عاملی بازدارنده علیه کره شمالی و پیامی به چین در کره جنوبی مستقر هستند.

کره شمالی در رژه بزرگ نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار شد، یک نوع موشک بالستیک  قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است. موشک قاره پیمای جدید بزرگتر از موشک «هواسونگ-۱۵» است که نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی بر توان رسیدن آن به قاره آمریکا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول