اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ یک فرمانده الحشد الشعبی به اظهارات موهن زیباری

دبیرکل «کتائب سید الشهداء»(ع) به اظهارات موهن وزیر خارجه پیشین و برکنار شده عراق درباره الحشد الشعبی پاسخ داد.

پاسخ یک فرمانده الحشد الشعبی به اظهارات موهن زیباری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل گروه «کتائب سید الشهداء» (گردان‌های سید الشهداء (ع)) از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق به اظهارات توهین آمیز «هوشیار زیباری» وزیر دارایی پیشین و برکنار شده عراق درباره الحشد الشعبی پاسخ محکمی داد.

«ابوآلاء الولائی» در صفحه کاربری خود در توییتر گفت: خطاب به اهانت کنندگان به الحشد الشعبی می‌گویم که از سال ۲۰۰۳ تاکنون  پاک‌تر از رزمندگان الحشد الشعبی زاده نشده‌ است.

وی افزود: اما بگذارید بگویم که کثیف‌ترین آدم‌های روی دنیا چه کسانی هستند؛ آنها مزدوران بی غیرتی هستند که زنان سنجار و موصل را رها کردند تا به آنها تعرض شود. هر چه پول در نینوی مانده بود به غارت بردند و الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی را رها کردند تا به تنهایی در برابر داعشی‌ها سینه سپر کنند.

هوشیار زیباری عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق که زمانی وزیر خارجه و وزیر دارایی عراق بود، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است.

وی در ادامه ادعاهای خود به الحشد الشعبی که یک نهاد رسمی دولت عراق به شمار می‌رود، توهین کرد و گفت که گروه‌های مقاومت بغداد و اربیل را هدف قرار می‌دهند کاری که پیش‌تر تروریسم داعش انجام می‌داد.

زیباری مدعی شد: این گروه‌ها [ی مقاومت]، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر را مرد شماره یک آمریکا در عراق می‌دانند و این را علنا اعلام می‌کنند. مقابله با این گروه‌ها نیازمند بسیج مردمی است که این اساسا وجود دارد.

این اظهارات عضو رهبری حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» موجب شد که در نشست امروز پارلمان عراق میان نمایندگان ائتلاف الفتح و نمایندگان حزب بارزانی مشاجره لفظی روی دهد.

«حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق هم که نشست امروز پارلمان به ریاست او برگزار شد، از وزیر دارایی پیشین عراق خواست که به دلیل این اظهارات خود علیه الحشد الشعبی، عذرخواهی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول