اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زنگ خطر صلیب سرخ جهانی در زمینه همه‌گیری شدید کرونا در اروپا

صلیب سرخ جهانی با هشدار درباره همه گیری شدید کرونا در اروپا بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ها و رعایت نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک و حضور نیافتن در تجمعات تاکید کرد.

زنگ خطر صلیب سرخ جهانی در زمینه همه‌گیری شدید کرونا در اروپا

به گزارش گروه بین‌ا‌لملل خبرگزاری فارس، صلیب سرخ جهانی روز چهارشنبه با به صدا در آوردن زنگ خطر برای اروپا نسبت به همه‌گیری کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ها  هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» صلیب سرخ جهانی مستقر در «ژنو»  اعلام کرد که آزمایش کرونای بیش از هفت میلیون نفر در اروپا مثبت اعلام شده است. «بریژیت ابستین» رئیس صلیب سرخ  اروپا با هشدار در این زمینه بر لزوم اقدامات جامع، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، ماسک زدن، شستن دست و قرنطینه شخصی در صورت بیماری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، 41 کشور از 54 کشور اروپایی طی دو هفته گذشته جهش 10 درصدی ابتلا به کرونا را ثبت کرده و در 23 کشور افزایش موارد به بیش از 50 درصد رسیده است. حدود 250 هزار نفردر اروپا بر اثر بیماری کووید-19  جان خود را از دست داده‌اند.

در سوئیس، دفتر بهداشت عمومی این کشور چهارشنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا طی 24 ساعت گذشته به 2823 مورد رسیده و هشت نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که دولت فرانسه چهارشنبه ‌شب به وقت تهران از برقراری مجدد وضعیت اضطراری ناشی از شیوع موج  دیگری از بیماری کرونا در این کشور خبر داد. این تصمیم در حالی اعلام شد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور چهارشنبه‌شب در زمینه اقدام‌های ضد کرونای جدید در فرانسه توضیحاتی ارائه داد. ماکرون در نطق تلویزیونی از منع آمد و شد در «پاریس» پایتخت فرانسه و سایر شهرهای بزرگ این کشور دستکم  به مدت 6 هفته خبر داد. منع آمد و شد در این شهرها از ساعت 9 شب تا 6 صبح روز بعد است.

ایتالیا نیز روز چهارشنبه بالاترین میزان ابتلا به کرونا را از ماه مارس به این سو اعلام کرد. در ایتالیا، یکی از کشورهای اروپایی به شدت درگیر با کرونا در شبانه روز گذشته 7332 تن به کرونا مبتلا شده و از این تعداد 43 تن جان باختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول