اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قرارداد محرومیت زدایی قرارگاه خاتم در مدیریت شهری اهواز بی‌نظیر است‌

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در نشست کارشناسی هم گفت ، قرارداد محرومیت‌زدایی با قرارگاه خاتم الانبیا را در مدیریت شهری اهواز بی‌نظیر دانست و گفت این طرح به زودی اجرایی می‌شود.

قرارداد محرومیت زدایی قرارگاه خاتم در مدیریت شهری اهواز بی‌نظیر است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نشست کارشناسی «هم‌ گفت» با حضور فعالان اجتماعی و چند عضو شورای شهر اهواز امشب با موضوع بررسی مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز در این نشست اظهار کرد: وجه تمایز شورای شهر در دوره پنجم، حرکت به سمت تبدیل شورای شهرداری به شورای شهر است و در این راستا اقدامات خوبی برای هماهنگی بین بخشی در اهواز صورت گرفته که از جمله آن طرح ضربتی شبکه دفع آبهای سطحی است.

وی بیان کرد: به نظر من ورود قرارگاه خاتم الانبیا به فضای اجرایی شهر اهواز یکی از دستاوردهای بسیار مهم این دوره است قرارگاه در زمینه احداث تقاطع‌های چندسطحی کار خود را آغاز کرده و قرارداد خیلی مهم محرومیت زدایی و از سرگیری ساخت مترو از دیگر پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا است.

وی افزود: رقم 300 میلیارد تومان که برای طرح محرومیت زدایی دیده شده اسمش 300 میلیارد تومان است اما به حدود 500 تا 600 میلیارد تومان می‌رسد که در تاریخ مدیریت شهری اهواز بی‌نظیر بوده است و انتظار می‌رود هر چه سریعتر اجرا شود.

موسی پور در خصوص سکونت یکی از اعضای شورای شهر در تهران، گفت: این وظیفه فرمانداری است که این قضیه را شفاف کند اما باید توجه کنیم بحث سکونت عضو شورا در تهران در چه فضایی و با چه هدفی مطرح می‌شود.

وی در خصوص استیضاح شهردار گفت: علی رغم وجود اشکالات جدی، اما نباید دستاوردها را نادیده بگیریم؛ در شورای شهر بحث استیضاح نبود وقتی برخی افراد تفاوت طرح سوال و استیضاح را نمی‌دانند چرا به برخی اتهامات دامن می‌زنند.

 

شرایط آغاز کار شورای پنجم باید تبیین شود

محمد جعفر فلسفی عضو دیگر شورای شهر درخصوص ویژگی های شورای پنجم گفت: همیشه سال‌های آخر شوراها به ویژه که نزدیک به انتخابات هستیم سنگین بود است، قطعاً چهار دوره شورا چهار تجربه بود که هر کدام محاسن ومعایب خاص خود را داشت اما یکی از عواملی که روی عملکرد شوراها سایه می انداخت مسائل سیاسی بود.

وی افزود: اینکه عملاً اعضای شوراها چقدر به وظایف خود پایبند هستند و سمت حاشیه‌ها نرفته‌اند یک بحث است، تا یک مقطعی این شرایط را می پسندم و البته تلاش شد که این شرابط رقیق شود اما بعد از آن  در گودال افتادیم؛ به عنوان مثال در انتخاب شهردار بحث کارشناسی کردیم که شهردار چه شاخص‌هایی باید داشته باشد، اینکه تجربه داشته باشد روحیه جهادی دارد، سلامت شخصیتی و.. باشد.

فلسفی افزود: در بعد سیاسی در بدو شروع شورای پنجم دنبال شخصیت‌های ملی برای تصدی شهرداری بودیم و با توجه به اختلافات سلیقه‌ای که وجود داشت به اجماع رسیدن در مورد شهردار سخت بود.

وی با بیان اینکه خیلی مهم است که بدانیم شورای پنجم در چه شرایطی کار خود را آغاز کرد، عنوان کرد: شورای پنجم زمانی کار را آغاز کرد که منطقه بسیار وسیع "مهدیس" به تازگی به اهواز ملحق شده بود که باتلاقی بیش نبود در حالی که جزئی از منطقه هشت بود و نمی‌توان  از دیگر محلات این منطقه صرفاً جهت رسیدگی به مهدیس، بی‌توجه بود.

محمد جعفر فلسفی عضو شورای شهر با انتقاد از سیاسی کردن فعالیت شوراها، گفت: هر زمانی شوراها از طریق سیاسی‌کاری، کارها را پیش بردند شکست خوردند، در اهواز حتی اگر فرد سیاسی انتخاب شود اما بافت جمعیتی همچنان در این انتخاب تعیین کننده است.

 

درصد پیشرفت پرو‌ژه‌های عمرانی اهواز

محمد رضا ایزدی عضو شورای شهر با بیان اینکه کارهای بزرگی در شهرداری صورت گرفته، گفت: اکنون  ال 500 پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید کجباف حدود 81 درصد پیشرفت دارد که تا بهمن‌ماه افتتاح می‌شود، پل زیرگذر زردشت با 98 پیشرفت فیزیکی در حال آسفالت است، تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه توسط قرارگاه خاتم در مدت زمان کوتاهی که آغاز شده 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در حال حاضر فاز اول رینگ کمربندی پل ششم تا پل فولاد 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال پیگیری برای ایجاد روشنایی و نصب پایه‌های برق از طریق سازمان آب و برق هستیم با بهره برداری از این پروژه بار ترافیکی زیادی از شهر کم می‌شود.

ایزدی گفت: همچنین پروژه پل ولایت تا بلوار فرودگاه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است؛ مسیر 44 متری کیانشهر تابلوار قدس با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و فقط جدول کاری و آسفالت آن مانده تا تکمیل شود، پروژه جاده ساحلی حد فاصل پارک ربیع تا پل ششم فولاد 40 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه جاده ساحلی از کوی ملت تا پل سوم که پروژه نفت جلوی پیشرفت آن را گرفته است، فرهنگسرای فرهنگیان صدرصد تمام شد و فقط باید تجهیز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول