اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رایزنی هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل با وزیر خارجه مصر و محور این دیدار

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح منطقه در دیدار با وزیر خارجه مصر درباره آخرین تحولات فلسطین و فرصت‌ مشارکت مجدد طرف فلسطینی و اسرائیلی در مسیر صلح (سازش) رایزنی کرد.

رایزنی هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل با وزیر خارجه مصر و محور این دیدار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکُلای ملادینوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح منطقه با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، در این دیدار درباره مسایل مربوط به فلسطین و فرصت‌های مشارکت مجدد طرف فلسطینی و اسرائیلی در مسیر صلح بررسی شد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در این خصوص گفت: شکری بر موضع ثابت مصر در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین تا تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با تکیه بر راهکار دو دولتی و بر اساس قوانین مشروع بین‌المللی تأکید کرد.

وی افزود، سامح شکری در ادامه بر تمایل مصر برای ارائه هرگونه حمایت از تلاش‌های ملادینوف با هدف احیای روند صلح و تحقق ثبات و امنیت در منطقه تأکید کرد.

ملادینوف هم طرف مصری را در جریان آخرین تلاش‌ها و تماس‌ها با طرف‌های مربوطه برای بررسی راه‌های صلح تا تحقق امنیت و ثبات در تمامی کشورهای منطقه قرار داد.

وی همچنین بر هماهنگی مستمر با قاهره در این باره تأکید و از نقش همیشگی مصر در راه‌حل دائمی و عادلانه برای مسأله فلسطین قدردانی کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول