اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: تداوم شهرک‌سازی صهیونیستی، راهکار دو دولتی را از بین می‌برد

سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی، یکجانبه و غیر قانونی است و فرصتهای راهکار «دو دولتی» را از بین می‌برد.

اردن: تداوم شهرک‌سازی صهیونیستی، راهکار دو دولتی را از بین می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت دو هزار و ۱۵۵ واحد مسکونی جدید در خاک فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از الفایز گزارش داد که این اقدام رژیم صهیونیستی، «یکجانبه و غیر قانونی است و فرصت‌های راهکار دو دولتی را از بین می‌برد».

وی تصریح کرد که باید تمامی اقدامات مربوط به شهرک‌سازی متوقف شود؛ چه این اقدامات در زمینه ساخت، گسترش یا مصادره اراضی باشد.

این مسئول اردنی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، اشغالگر است، از جامعه بین‌الملل خواست که به این رژیم اعمال فشار شود تا اقدامات خود را که برای نابودی فرصتها و تلاشهای صلح است، متوقف کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم ضمن محکوم کردن این اقدام صهیونیستها، تأکید کرد، این مسئله، تجاوز جدیدی است که به مجموعه تجاوزات و جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی اضافه خواهد شد.

رام الله با بیان اینکه این اقدام صهیونیست‌ها، «بخشی از فرآیند الحاق، چپاول و اشغال تدریجی خاک اشغالی فلسطین است»، خاطر نشان کرد، این تصمیم نشان داد که رژیم صهیونیستی همچنان در حال اجرای طرح اشغال و تسلط بر اراضی اشغالی فلسطین است.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه (روز گذشته) برای اولین بار بعد از توافقات سازش با کشورهای عربی با ساخت  واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری موافقت کرد.

کمیته برنامه‌ریزی «اداره امور شهری کرانه باختری» رژیم صهیونیستی مجوز نهایی برای ساخت ۱۳۱۳ واحد مسکونی در چند شهرک واقع در کرانه باختری را صادر کرد. برنامه‌‌ریزی برای ساخت ۸۵۳ واحد مسکونی دیگر انجام شده اما هنوز مجوز برای آن صادر نشده است.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول