اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و توان فکری نابینایان/ تأکید بر مساعدت مسؤولان در رفع مشکلات معیشتی معلولان

رئیس انجمن نابینایان شهرستان اقلید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و توان فکری معلولان به ویژه نابینایان در امور مختلف تأکید کرد و مساعدت مسؤولان در رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن آنها را خواستار شد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و توان فکری نابینایان/ تأکید بر مساعدت مسؤولان در رفع مشکلات معیشتی معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، پانزدهم اکتبر به عنوان روز جهان نابینایان یا قانون عصای سفید نام‌گذاری شده است. این روز بهترین فرصت برای پاسداشت و گرامیداشت دستاوردها و موفقیت‌هایی است که توسط نابینایان جامعه کسب شد.

به مناسبت این روز به گفت‌وگو با سیدجواد میرقادری، رئیس انجمن نابینایان شهرستان اقلید که با وجود نابینا بودن، توانست مراحل پیشرفت و ترقی در کسب موقعیت‌های علمی و اجتماعی را به خوبی سپری کند، پرداختیم:

میرقادری در ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: مدرس دانشگاه و دبیر دبیرستان‌های این شهرستان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر اقلید و نماینده شورا در کمیسیون عمران و رئیس ورزش نابینایان و نیز رئیس کانون نخبگان امام صادق (ع) شهرستان اقلید هستم که در سال ۱۳۸۸، که در حال گذراندن تحصیلات دانشگاهی برای کسب مدرک کارشناسی بودم، در حین عمل جراحی، بینایی خود را ازدست دادم اما ناامید نشده و به ادامه تحصیل پرداختم و باوجود مشکلات موجود و مخالفت اطرافیان و تأکید آنها بر حفظ سلامتی، مسیر طولانی را طی می‌کردم تا اینکه در سال ۱۳۹۳ توانستم فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد شوم و در سال ۱۳۹۵ نیز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته و با تلاش و زحمتی که کشیدم هم‌اکنون در این جایگاه بوده و به مردم خدمت می‌کنم.

کسب بیشترین رأی در انتخابات شورای اسلامی شهر اقلید

میرقادری در سال ۱۳۹۶ در انتخابات شورای اسلامی شهر اقلید شرکت کرده و با بیشترین رأی، منتخب مردم در این شورا شد که آن را سعادت و افتخاری بزرگ برای خدمت به مردم خواند و گفت: جمع‌آوری سد معبر در معابر سطح شهر که موجب بروز مشکلات بسیاری برای شهروندان به ویژه معلولان و  روشندلان شده بود، مناسب‌سازی معابر عمومی و پارک‌های سطح شهر و ادارات و نهادهایی که معلولان و روشندلان با آنها سر و کار داشتند، از جمله اموری بود که با حضور در شورای اسلامی شهر اقلید پیگیر آن بوده و تا حدود زیادی موفق به تحقق و انجام آ‌ن‌ها شدیم.

تکریم ارباب رجوع اصلی مهم در خدمت به مردم  

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اقلید با تقدیر از لطف و همراهی مردم این شهر، تکریم ارباب را یکی از اصلی‌ترین امور خواند و بر لزوم صداقت در کار و حمایت و حفظ احترام تمام افراد به‌ویژه افراد ضعیف‌تر و معلولان تأکید کرد و عنوان داشت: سعی می‌کنیم اگر کاری قابل اجرا نیست، با توضیح مناسب رضایت نسبی افراد را کسب کرده و وجدان کاری داشته باشیم.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و توان فکری معلولان

رئیس انجمن نابینایان شهرستان اقلید با بیان اینکه مردم همواره رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند، بر لزوم توجه مسؤولان در بکارگیری از ظرفیت و بهره‌گیری از توان فکری معلولان در امور مختلف تأکید و اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته شاهد این بودیم که برخی از معلولان مسؤولیت‌های بزرگی در حد معاونت ریاست جمهوری، نماینده مجلس، وزارت و... را عهده‌دار بودند و این چیز عجیبی نیست که یک معلول، مسؤولیت این‌چنینی را عهده‌دار شود.

وی تصریح کرد: معلولان حق دارند از خدمات عمومی برخوردار بوده و در کنار مسؤولان شهرستانی حضور داشته و برای خدمت به مردم تلاش کنند.

تأکید بر مساعدت مسؤولان در رفع مشکلات اشتغال، مسکن و معیشت معلولان

همکاری مسؤولان با نهادهای مردم‌نهاد از جمله انجمن معلولان و نابینایان از دیگر مطالبات میرقادری بود که به آن اشاره کرد و بیان داشت: مشکل مسکن، معیشت، اشتغال و... معلولان ازجمله خواسته‌های ضروری این قشر است که نیاز به همکاری و مساعدت مسؤولان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق این امور است.

نخبه جوان نابینای اقلید، حضور خود در منصب‌های عنوان‌ شده را نقطه امید و عاملی برای افزایش اعتماد به نفس و انگیزه سایر روشندلان دانست و عنوان کرد: تلاش‌های صورت گرفته و موفقیت‌هایی که کسب کردم موجب شد دانش‌آموزان نیز تمایل بیشتری به پیشرفت علمی و فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول