اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمایل کاخ سفید به استفاده از رویکرد بحث‌برانگیز «ایمنی جمعی»

با وجود هشدارهای کارشناسان درباره غیرعلمی و غیراخلاقی بودن استفاده از رویکرد ایمنی جمعی در مقابله با همه‌گیری کرونا، کاخ سفید آن را منطبق با سیاست رئیس‌جمهور آمریکا خوانده است.

تمایل کاخ سفید به استفاده از رویکرد بحث‌برانگیز «ایمنی جمعی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر گزارش‌ها کاخ سفید با جود هشدارهای کارشناسان درباره مرگبار و غیرعلمی بودن استفاده از رویکرد ایمنی جمعی در مقابله با کرونا، به آن تمایل نشان داده است.

واشنگتن پست گزارش داده مقامات ارشد دولت آمریکا در جلسه‌ای با خبرنگاران در روز دوشنبه به «بیانیه برینگتون بزرگ» اشاره کردند؛ پیشنهادی درباره رها کردن ویروس برای چرخش آزادانه که در چهارم اکتبر امسال در موسسه‌ای در شهر برینگتون بزرگ ایالت ماساچوست پیشنهاد و امضا شد. بنا بر این بیانیه تنها افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند و احتمال مرگ آن‌ها در صورت ابتلا وجود دارد، باید در مقابل این ویروس مورد حفاظت قرار بگیرند.

به گزارش «هیل»، طرفداران این رویکرد اینطور استدلال می‌کنند که چرخش آزاد ویروس در بین افراد سالم و جوان در عین محافظت از افراد آسیب‌پذیر، مصونیت جمعی در مقابل ویروس ایجاد می‌کند و به این ترتیب نیاز برای قرنطینه و اعمال محدودیت که تاثیر منفی بر جامعه دارد از بین می‌رود.

یک مقام کاخ سفید روز دوشنبه گفت دولت آمریکا این طرح را تایید نمی‌کند اما بیانیه مذکور به نوعی حمایت از آن چیزی است که ماه‌ها سیاست رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

وی مدعی شد: این طرح آنچه سیاست رئیس‌جمهور برای ماه‌ها بوده را تایید می‌کند. سیاست رئیس‌جمهور از افراد آسیب‌پذیر حمایت می‌کند، مانع ازدحام در بیمارستان‌ها می‌شود و مدارس و مشاغل را بازگشایی می‌کند.

این طرح را ۴۴۷ هزار شهروند آمریکایی و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ پزشک امضا کرده‌اند اما مورد انتقاد گسترده متخصصان بهداشت عمومی قرار گرفته است. روزنامه «اسکای نیوز» هفته گذشته گزارش داد در بین افرادی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، ده‌ها نام جعلی وجود دارد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر با تاکید بر این که استراتژی ایمنی جمعی با هنجارهای اخلاقی مطابقت ندارد، گفت هرگز در طول تاریخ پزشکی از این استراتژی در برابر بیماری استفاده نشده است.

وی افزود: «ما درباره ایمنی در مقابل کووید-۱۹ شناخت کافی نداریم. گرچه اغلب افراد مبتلا شده در چند هفته اول ایمن می‌شوند، هنوز نامشخص است که این ایمنی چقدر قوی یا پایدار خواهد بود یا در افراد مختلف چه تفاوتی دارد.» او در ادامه از نمونه‌هایی یاد کرد که افراد دو بار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مدیرکل این سازمان جهانی در ادامه گفت اغلب مردم در بیشتر کشورها همچنان مستعد ابتلا به ویروس هستند. او سپس به مطالعاتی اشاره کرد که طبق آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد مردم جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و تاکید کرد: گردش بدون کنترل کووید-۱۹ بین مردم باعث ابتلاها، رنج و مرگ غیرضروری می‌شود.

آدهانوم گفت: ما تازه در حال درک عوارض طولانی‌مدت ابتلا به کووید۱۹ هستیم. اجازه دادن به گردش آزاد یک ویروس خطرناک که به طور کامل از آن درک نداریم، غیراخلاقی است. این یک گزینه نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول