اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشریح جنایات ائتلاف سعودی و مزدوران آنها در استان‌های جنوبی یمن

در نشستی در صنعا اعلام شد، ائتلاف سعودی و مزدوران آنها تنها در یک دوره زمانی چند ماهه 679 عملیات ترور در استان‌های جنوبی یمن انجام داده‌اند.

تشریح جنایات ائتلاف سعودی و مزدوران آنها در استان‌های جنوبی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز حقوق بشری «کرامه» یمن در نشستی در صنعاء به تشریح جنایات ائتلاف سعودی و مزدوران آن علیه ساکنان استان‌های جنوبی یمن از ژانویه ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰ پرداخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، در این نشست اعلام کرد، ائتلاف سعودی و مزدوران آن در این مدت زمانی ۶۷۹ عملیات ترور انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن ۳۰۷ تن و زخمی شدن ۳۷۲ نفر شده است؛ همچنین در این مدت ۱۶ علمیات اعدام و سر بریدن ثبت شده است.

«طارق سلام» استاندار عدن در این نشست بر اهمیت افشای جنایات سازمان‌یافته کشورهای ائتلاف علیه ساکنان استان‌های جنوبی تأکید کرد و گفت، این کشورها دنبال از بین بردن بافت اجتماعی در استان‌های جنوبی و تخریب زیرساخت‌های آنها هستند.

وی در ادامه خواستار اتحاد تمام مردم استان‌های جنوبی تا پاکسازی هر وجب از خاک یمن تأکید کرد.

«زید الغرسی» رئیس سازمان حقوق بشری کرامه نیز گفت، این جنایات از منظر حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل، معاده ژنو و غیره مشمول محاکمه می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول