اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با وجود کرونا و از بیم انتقام حزب‌الله؛ رزمایش بزرگ تل‌آویو نزدیک مرز لبنان

منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم با وجود شیوع ویروس کرونا، بزودی بزرگ‌ترین مانور سال ۲۰۲۰ را در جبهه شمالی برگزار می‌کند.

با وجود کرونا و از بیم انتقام حزب‌الله؛ رزمایش بزرگ تل‌آویو نزدیک مرز لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا حجم تمرینات ویژه نیروهای ذخیره را کاهش داده اما با این حال بزودی بزرگ‌ترین رزمایش ارتش که شبیه به جنگ در جبهه شمالی مقابل حزب‌الله لبنان است، برگزار خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش دادند که ژنرال «افیف کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای ارشد ذخیره که قرار است در این رزمایش شرکت کنند، تأکید کرده است که این رزمایش به هر قیمتی شده برگزار خواهد شد حتی اگر ۱۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا شوند.

کوخافی افزود: من همه خطرات را می‌دانم اما باید توجه داشت که هیچ کس خبر ندارد جنگ چه زمانی رخ می‌دهد، ما باید از آمادگی ارتش اطمینان کسب کنیم، برای کاهش میزان ابتلا به کرونا نیز نهایت تلاش خود را خواهیم کرد اما مانور برگزار خواهد شد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، کوخافی همچنین گفته است که کرونا نباید باعث فلج شدن ارتش شود ما پیشتر نیز چند مانور را لغو کردیم اما بایستی تمرینات نیروها حفظ شده و بهبود یابد.

از سوی دیگر وبگاه رسمی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نظامیان و افسران مبتلا به کرونا بایستی به مدت ۲۸ روز در پایگاه‌های خود باقی بمانند و یگان پزشکی ارتش نیز به طور مستمر ارزیابی‌های جدید را انجام خواهد داد و چنانچه اجرای تغییراتی در ارتش به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ضروری شد، آن را اعمال کنیم.

گزارش ارتش رژیم صهیونیستی در اواخر ماه گذشته نشان می‌دهد که شمار نظامیان مبتلا به کرونا به ۱۱۹۰ نفر رسیده است و بیش از ۱۳ هزار نظامی نیز در قرنطینه می‌باشند.

همچنین، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از سرهنگ «دودو سونگو» فرمانده تیپ ۴۰۱ گزارش کرد که تجهیز نیروها برای مقابله با رویارویی احتمالی با حزب‌الله نیازی فوری است.

او گفت: «با وجود ضرباتی که به حزب‌الله در سوریه وارد شد اما این گروه با تجربه بزرگ جنگی به لبنان بازمی‌گردد، حزب‌الله دیگر، گروهی که به جنگ‌های چریکی اتکا می‌کند، نیست بلکه ارتشی واقعی است؛ آن‌ها در سوریه در قالب گروهان و گردان و مانند بسیاری از ارتش‌های نظامی جنگ کردند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول