اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: در تلاشیم که وقف طبق نیازهای روز انجام شود.

تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال اقدامات بسیاری توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است که از جمله آن تحقق ماموریت‌های اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف اوقاف بیان کرد: رسانه‌ها در راستای تحقق ماموریت‌های اوقاف نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه مبارزه با تبعیض و ظلم و فساد را دارند، گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود.

کرمی از وجود ۳۱ هزار رقبه در استان خبر داد و گفت: همچنین ۱۳۲ امامزاده در استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: ۱۸ درصد موقوفات در حوزه دارو و درمان و ۵۰ درصد در بحث عزاداری برای امام حسین(ع) و بقیه نیز مربوط به خیرات و مبرات است.

وی با اشاره به اینکه نیاز استان موقوفات جدید در حوزه اجتماعی است، تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای جدی اوقاف کمک به زندانیان و مشارکت در این حوزه است.

کرمی با بیان اینکه وظیفه اصلی اوقاف حفظ و نگهداری موقوفات است، گفت: نگهداری موقوفات برای بهره‌وری بیشتر و سرمایه‌گذاری در این حوزه از دیگر اهداف اوقاف به عنوان متولی امر است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۶ وقف به موقوفات استان اضافه شده است، گفت: موقوفات دقیقا بر اساس نیات واقفین هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از انسان‌های غافل موقوفه‌خواری می‌کنند، گفت: در مقابل برخی هم پیگیر احقاق موقوفات هستند و با توجه به وجود یک اداره تخصصی ما اجازه این موقوف‌ خواری را نخواهیم داد.

*مطالبه 100 میلیاردی اوقاف از ادارات

وی با اشاره به اینکه گاها برخی از ادارات هم به موقوفه‌خواری اقدام می‌کنند، گفت: پیگیری لازم در این باره نیز انجام می‌شود و درخواست ما این است که ادارات و نهادها با تعامل اموال اوقاف را برگردانند.

کرمی با اشاره به اینکه مطالبات اوقاف از ادارات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: کارهای حقوقی این مطالبات نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مطالبات اوقاف از اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۴ میلیارد تومان است،گفت: ما پیگیر وصول این مطالبات نیز هستیم.

وی با بیان اینکه اوقاف به دنبال اشتغالزایی است، گفت: در این زمینه نیز با بهره‌گیری از ظرفیت اوقاف اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

کرمی با اشاره به اینکه اوقاف یک اداره فرهنگی نیست بلکه اقتصادی است، تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت مراکز افق که در امامزادگان ایجاد شده استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش فرهنگی نیز اوقاف فعال است و در این باره نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد، گفت: همچنین اخیرا یک مرکز خیریه نیز تشکیل یافته است که هدف آنهم استفاده از مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه هنوز دیدگاه واقفین در ارتباط با وقف و موقوفات تغییر نکرده است، تصریح کرد: انجام وقف باید طبق نیازهای روز انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: تقاضای ما این است که اشخاص حقوق موقوفات را پرداخت کنند.
کرمی از برگزاری ۳۵ نشست حقوقی خبر داد و گفت: این اقدام نیز به منظور احیای حقوق موقوفات انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول