اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تاکید وزیر اقتصاد به 21 نفر از مدیران درباره حذف کد اقتصادی فعالان کسب وکار

اردیبهشت ماه سال جاری اخذ کد اقتصادی از مراحل شروع کسب وکار حذف شده بود اما به دلیل اجرا نشدن توسط برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها وزیر اقتصاد در نامه به 21 مدیر بر اجرای آن تاکید کرد.

تاکید وزیر اقتصاد به 21 نفر از مدیران درباره حذف کد اقتصادی فعالان کسب وکار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اردیبهشت ماه امسال در راستای تسهیل فضای کسب و کار برخی از مراحل شروع یک فعالیت اقتصادی که نیاز به دریافت کد اقتصادی بود توسط وزارت اقتصاد حذف شد.

در همین راستا محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به فارس گفته بود: پیش از این، اجرای گام 45 شروع کسب وکار مربوط به فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک ماه تا دو ماه زمان می برد که هم اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست.

با وجود حذف مراحل زائد برای شروع کسب و کار در رابطه با دریافت کد اقتصادی اما برخی از دستگاه‌ها و نهادهایی که با کد اقتصادی مودیان سروکار داشتند بنا به ملاحظات و بعضا منافع مادی و اقتصادی که داشت، مصوبه هیات مقررات زدایی را اجرا نکرده و مقاومت می‌کنند.

حتی کار به جایی رسیده بود که برخی مدیران گفته بودند تا پایان این دولت مقاومت کنید تا پس از آن فرایند دریافت کد اقتصادی که حذف شده، باز گردد.

همین موضوع موجب نارضایی فعالان اقتصادی شده بود. بر همین مبنا وزیر اقتصاد در نامه‌ای به مدیران بانکی، مناطق آزاد، گمرک، بیمه مرکزی و ایران و معاونت‌های وزارت اقتصاد تاکید کرده که اخذ کد اقتصادی برای فعالان کسب وکار ضرورتی ندارد.

در نامه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد آمده است: چنانچه مطلعید بر اساس بخشنامه شماره ۱۹۴۸۷ مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۰ در ارتباط با اصلاحیه مواد فصل دوم آیین نامه اجرایی موضوع تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم (اصلاحی ۱۳۹۴/۴/۳۱)، شماره اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی با پیش شماره ۴۱۱ حذف گردیده است و به جای آن شناسه ملی برای اشخاص حقوقی جایگزین و وضعیت ۴۴ در فرآیند ثبت نام نظام مالیاتی به منزله انجام کامل ثبت نام مالیاتی و تشکیل پرونده اشخاص می باشد. لذا از این تاریخ نیازی به اخذ کد اقتصادی با پیش شماره ۴۱۱ برای اشخاصی که از تاریخ ابلاغ بخشنامه اقدام به ثبت نام در نظام مالیاتی نموده اند، نمی باشد و در این راستا می‌باید برای استعلام از طریق وب سرویس احراز ثبت نام مودی در نظام مالیاتی اقدام گردد لازم به ذکر است نحوه دسترسی به اطلاعات ثبت نام مالیاتی اشخاص حقیقی نیز تعیین تکلیف و متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول