اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه هواپیمای وزیر خارجه یونان را 20 دقیقه سرگردان کرد

در ادامه تنش‌های یونان و ترکیه، مقام‌های آنکارا روز گذشته (چهارشنبه)، هواپیمای حامل وزیر خارجه یونان را در مسیر بازگشت از عراق به سمت یونان، به مدت بیست دقیقه در مرز عراق-ترکیه سرگردان کرد.

ترکیه هواپیمای وزیر خارجه یونان را 20 دقیقه سرگردان کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید تنش‌ها میان یونان و ترکیه در خصوص مسئله شرق مدیترانه، شبکه تلویزیونی «ای آر تی-۱» یونان امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که مقام‌های آنکارا، غروب روز گذشته (چهارشنبه) هواپیمای وزیر خارجه یونان را به مدت بیست دقیقه در آسمان بر فراز مرز ترکیه-عراق واقع در شمال موصل معطل کردند و حاضر به اعطای مجوز عبور وی از این منطقه نشدند.

طبق این گزارش، «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان در هواپیمای خود از سفر عراق به سمت آتن بازمی‌گشت، که مقام‌های ترکیه از پرواز «وی آی پی» به قلمرو خود مطلع شدند و مجوز عبور صادر کردند اما هنگامی که هواپیمای وزیر خارجه یونان به مرز ترکیه و عراق نزدیک شد، مقام‌های آنکارا در اقدامی ناگهانی مجوز را لغو کردند و مذاکرات دیپلماتیک در این خصوص آغاز شد و هواپیما مجبور شد ارتفاع خود را کاهش دهد و سرگردان پرواز کند تا مشکل رفع شود.

این اقدام آنکارا موجی از نگرانی را برای کادر فنی پرواز به وجود آورد که احتمال دادند با مشکل کمبود سوخت مواجه شوند و بعد از بیست دقیقه، مقام‌های ترکیه در نهایت مجوز دادند و هواپیما با تأخیر زیاد، در فرودگاه نظامی «الفسینا» در نزدیکی آتن فرود آمد.

مفسر شبکه تلویزیونی یونان تصریح کرد که این اقدام ترکیه نمایانگر خشم آنها از سفر وزیر خارجه یونان به عراق حکایت دارد.

وی در این خصوص گفت: «این اقدامات مقام‌های ترکیه خارج از اصول حسن همجواری است و نقض قوانین رفتار دیپلماتیک است».

تنش‌ها میان ترکیه و یونان اخیراً پس از اعزام مجدد کشتی اکتشافی «اوروچ رئیس» ترکیه به آب‌های مورد مناقشه شرق مدیترانه تشدید شده است.

آنکارا روز دوشنبه یک ماه پس از بازگشت کشتی اکتشافی اوروچ رئیس از آب‌های مدیترانه شرقی، بار دیگر این کشتی را برای عملیات اکتشافی به منظور یافتن منابع گازی به این منطقه اعزام کرد.

در ادامه تنش‌های لفظی میان آتن و آنکارا بر سر آب‌های مورد مناقشه شرق دریای مدیترانه «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (چهار‌شنبه) در اظهاراتی متعهد شد که کشورش همچنان بر سر این مناقشات به قبرس و یونان پاسخ خواهد داد. 

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول