اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عشق «شرق» به بایدن از زاویه‌ای دیگر/ تمایل به دموکرات‌ها با استراتژی حمله به دشمن مشترک!

پس از آنکه روزنامه‌های جریان اصلاحات با انگیزه القای انگاره پیروزی ترامپ مساوی با جنگ با ایران یا تشدید تحریم‌ها علیه ایران، با تیترهای مختلف آرزوی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به رخ کشیدند روزنامه شرق از زاویه‌ای جدید به این مسئله نگاه کرده است.

عشق «شرق» به بایدن از زاویه‌ای دیگر/ تمایل به دموکرات‌ها با استراتژی حمله به دشمن مشترک!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پس از آنکه روزنامه‌های زنجیره‌ای جریان اصلاحات در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انگیزه القای انگاره پیروزی ترامپ مساوی با جنگ با ایران یا تشدید تحریم‌ها علیه ایران، با تیترهای مختلف آرزوی پیروزی بایدن را به رخ کشیدند روزنامه شرق اما در شماره امروز خود از زاویه‌ای جدید به این مسئله نگاه کرده و از منظر دشمن مشترک به این موضوع پرداخته است

شرق با تیتر «ریاست جمهوری دموکرات‌ها به سود ماجراجویی‌های عربستان نیست/ جو بایدن کابوسی برای محمد بن‌سلمان» سعی دارد با دو طرح دو فرض به یک حکم برسد؛ اول اینکه ایران با عربستان اختلاف جدی دارد. دوم اینکه دموکرات‌ها هم موافق ماجراجویی عربستان نیستند پس پیروزی جو بایدن کابوس بن‌سلمان است و حکمی که صادر می‌کند این است که انتخاب بایدن با توجه به اختلافات ایران و عربستان به سود ایران است!

البته آل سعود تنها رژیمی نیست که شرق آن را طرفدار پیروزی ترامپ معرفی می‌کند، در این گزارش حتی رژیم صهیونیستی نیز موافق روی کار ماندن ترامپ تصویر می‌شود.

حالا بخش‌هایی از گزارش شرق را با هم مرور می‌کنیم: ریاض در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دوباره تلاش کرد به واشنگتن نزدیک شود و رابطه نه‌چندان گرم با دولت اوباما را پشت سر بگذارد. این کشور با امضای قرارداد‌های بزرگ اقتصادی توانست ترامپ را در کنار خود حفظ کند و آن‌قدر به او نزدیک شد که حتی در رسوایی قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست نیز ترامپ مدافع عربستان باقی ماند.

از سوی دیگر مقامات اسرائیلی نیز از پیروزی بایدن در انتخابات و گسست در روابط استراتژیک ریاض- واشنگتن هراس دارند؛ زیرا تل‌آویو تضعیف روابط ریاض-واشنگتن را پیروزی ایران و محور مقاومت می‌داند.

 

این ادعا در حالی مطرح شده است که بایدن به شدت به سمت اسرائیل متمایل است به عنوان مثال وی در واکنش به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «پیشنهاد امارات برای به رسمیت‌ شناختن دولت اسرائیل اقدامی مبارک، شجاعانه و به شدت مورد نیاز در زمامداری است.»

«کامالا هریس» معاون «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نیز در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود بر حمایت بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل تاکید کرد و وعده داد دولت بایدن - هریس در قبال تامین امنیت اسرائیل متعهد خواهد بود.

به عبارت دیگر گزارشی که روزنامه شرق منتشر کرده است دقیقا تأیید سخنان سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی است؛ آنجا که دیوید فریدمن مدعی شد که پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به نفع ایران و به ضرر اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

تمایل اصلاح‌طلبان به بایدن در حالی به وضوح دیده می‌شود که بایدن و تیم انتخاباتی او بارها بر این مسئه تأکید کرده‌اند که فشارها را بر روی ایران حفظ می‌کنند و حتی برای بازگشت به برجام نیز شروطی مانند اعمال محدودیت در برنامه‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را مطرح می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول