اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جوسازی ترکیه علیه کشورهای صادر کننده گاز پس از کشف میدان گازی

در حالی که کشف میدان گازی جدید در ترکیه با تبلیغاتی علیه کشورهای صادر کننده گاز همراه بوده اردوغان گفته است رقم ذخایر گازی میدان را به زودی اعلام می‌کند.

جوسازی ترکیه علیه کشورهای صادر کننده گاز پس از کشف میدان گازی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، ‌روز چهارشنبه اعلام کرد به زودی میزان دقیق ذخایر میدان گازی که به تازگی در این کشور کشف شده است را اعلام خواهد کرد.

میدان گازی کشف شده در دریای سیاه است و گفته می‌شود بزرگترین میدان گازی است که تاکنون در این کشور کشف شده است.

اردوغان در جریان بازدید از کشتی حفاری در این میدان گازی گفت: این تنها بخشی از میدان بزرگی است که ما به آن دسترسی پیدا کرده‌ایم و از سال 2023 وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد و اگر گاز استحصالی از این میدان به مرحله تجاری برسد می‌تواند وابستگی گازی ترکیه را به روسیه، ایران و آذربایجان به حداقل برساند.

وی به حفاری‌های دیگری هم اشاره کرد و گفت که این حفاری‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد و سامانه حفاری با عنوان فتیح وارد فاز اجرایی می‌شود.

همچنین کشتی حفاری دیگری به نام «کانونی» قرار است به سمت دریای سیاه حرکت کرده و عملیات خود را آغاز کند.

وی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود که این میدان نفتی برای ترکیه بسیار جدی و حیاتی باشد و این تنها بخشی از میدان گازی است که ما تاکنون شناسایی کرده‌ایم.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند انتظار می رود منابع گازی در این میدان 800 میلیارد متر مکعب باشد و بتواند 20 درصد نیاز گازی این کشور را تامین کند.

هر گونه کاهش واردات گاز ترکیه که در سال گذشته به ارزش 41 میلیارد دلار رسید می‌تواند به بهبود کسری بودجه مزمن این کشور که در حال حاضر وجود دارد،  کمک کند.

کسری بودجه این کشور باعث شده لیر به عنوان پول رایج این کشور بیشترین کاهش تاریخی را نسبت به دلار رکورد بزند.

به گزارش فارس، پس از کشف میدان گازی در ترکیه که فاز بررسی و حفاری آن تازه شروع شده موج تبلیغات جدید این کشور علیه کشورهای صادر کننده گازآغاز شد و دولتمردان این کشور اعلام می کنند که کشورهای صادر کننده گاز از جمله ایران از این به بعد باید قیمت‌های منصفانه‌ای را برای ما تعیین کنند و  بدانند که به راحتی تسلیم قراردادهای گازی آنها نخواهیم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول