اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وزنه‌برداران زنجانی آماده افتخارآفرینی پس از کرونا/ فعالیت یک وزنه ‎بردار زن در زنجان

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات برای نفرات منتخب برگزار شده است، گفت: در این ایام تمرینات برای 6 نفر از ملی‌پوشان با مربی‌گری علی نصرتی در حال انجام بوده و رکوردهای خوبی نیز جا به جا شده است.

وزنه‌برداران زنجانی آماده افتخارآفرینی پس از کرونا/ فعالیت یک وزنه ‎بردار زن  در زنجان

سعید امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ورزش وزنه‌برداری در کشور جایگاه با اهمیتی دارد، چون یک ورزش المپیکی است و همواره ایران در مدال‌آوری این ورزش شانس بالایی داشته است.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان زنجان با اشاره به اینکه وزنه‌برداری نشانی از نماد پهلوانی محسوب می‌شود، گفت: در زنجان نیز با فضای همدلی ایجاد شده در 6 ساله اخیر مدال‌ها و موفقیت‌های بی‌نظیری کسب شده است.

امیدی به فعالیت‌های سال‌جاری وزنه‌برداری استان با وجود شرایط کرونا اشاره کرد و افزود: ما برای ایجاد آمادگی در ورزشکاران از این شرایط به عنوان فرصت استفاده کرده و در حال آماده‌سازی ورزشکاران برای ایام پسا کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات برای نفرات منتخب انجام شده است، تصریح کرد: در این ایام تمرینات برای 6 نفر از ملی‌پوشان با مربی‌گری علی نصرتی در حال انجام بوده و رکوردهای خوبی نیز جا به جا شده است.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان زنجان با بیان اینکه تمرینات ورزشکاران پنج روز در هفته در حال انجام است، گفت: این تمرینات برای مسابقات کشوری و جهانی در حال انجام است.

امیدی با اشاره به اینکه امسال به علت کرونا در رده پایه استعدادیابی انجام نشده است، تصریح کرد: البته با توجه به اینکه امروز وزنه‌برداران شاخص زنجان از بین جوانان هستند، برای نسل بعدی آنها نیز از بین نوجوانان 12 تا 16 ساله برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز هیأت وزنه‌برداری حفظ آمادگی ورزشکاران شاخص است، گفت: امیدواریم با این زحمات شاهد افتخارآفرینی این ورزشکاران باشیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان زنجان به برنامه هیأت وزنه‌برداری استان در قالب استعدادیابی مجازی نیز اشاره کرد و افزود: برنامه این است که با تست‌های آمادگی جسمانی غربالگری اولیه را به صورت مجازی انجام و سپس به صورت حضوری نسبت به شناسایی استعدادها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه سال قبل، زنجان نخستین استانی بود که همزمان سه ملی‌پوش در مسابقات جهانی جوانان در تیم اعزامی داشت، افزود: سه ورزشکار حاضر در ترکیب تیم ملی عزیزی، سلطانی و نجفی بودند.

امیدی تصریح کرد: با تلاش صورت گرفته سه مدال در دسته 102 کیلوگرم و سه مدال نیز در دسته 81 کیلوگرم به دست آمد و در سال قبل با حضور سه ورزشکار در ترکیب تیم ملی، 6 مدال کسب شد.

رئیس هیأت وزنه‌‎برداری استان زنجان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دو نفر از وزنه‌برداران زنجانی مدال آسیایی و جهانی کسب کردند، گفت: در سال 97 نیز سه مدال برنز و سه مدال طلا در مسابقات آسیایی و در مسابقات جهانی نیز دو مدال نقره و دو مدال برنز کسب شد.

امیدی با اشاره به اینکه دورخیز هیات وزنه‌برداری کسب مدال توسط ورزشکاران در المپیک پیش رو یا المپیک بعدی است، تصریح کرد: برای موفقیت ورزشکاران اسپانسر برای تهیه مکمل جذب شده است، اما برای توسعه بیشتر از این ورزش نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

وی از رکوردگیری جدید ورزشکاران زنجانی در آبان ماه خبر داد و گفت: امیدواریم با این کار برای مسابقات جهانی آماده شویم.

علی نصرتی نیز در این باره گفت: از برنامه‌های هیات وزنه‌برداری آماده سازی ورزشکاران برای لیگ برتر است، هرچند که برای این مسابقات زنجان تیم مستقل ندارد، اما ورزشکاران از سایر استان‌ها در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی همچنین از فعالیت یک بانو در رشته وزنه برداری خبر داد و افزود: در حال حاضر فقط رزاقی در این رشته فعالیت دارد اما به دنبال توسعه حضور بانوان در این رشته هستیم.

دبیر هیأت وزنه‌برداری استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان بنیان‌گذار کلاس داوری بانوان در سطح کشور است، گفت: امروز نیز برنامه هیأت جذب بانوان به عنوان ورزشکار است.

وی تصریح کرد: البته فعالیت بانوان در این رشته نیازمند تجهیزاتی بوده است که نسبت به تهیه آن هم اقدام شده است.

انتهای پیام/73005ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول