اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نامگذاری ۱۰ بلوار شهرک‌های صنعتی به نام «شهدای کارگر»/ اطلس «شهدای کارگر» تهیه می‌شود

مسوول بسیج کارگری استان همدان از نام‌گذاری ۱۰ بلوار و خیابان شهرک‌های صنعتی به نام «شهدای کارگر» خبر داد و گفت: اطلس «شهدای کارگر» تهیه می‌شود.

نامگذاری ۱۰ بلوار شهرک‌های صنعتی به نام «شهدای کارگر»/ اطلس «شهدای کارگر» تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابوالفضل برات‌زاده امروز در نشست خبری به مناسبت روز بسیج کارگری با بیان اینکه همدان ۶۳۰ شهید کارگری تقدیم انقلاب کرده است اظهار کرد: دفاع مقدس گنجی فراموش‌نشدنی است و دشمنان اسلام از هر لحاظ که خود را نسبت به جمهوری اسلامی تجهیز کردند، اما اقشار مختلف بسیجی با توان و روحیه ایثارگری مدافع خاک وطن شدند.

وی با بیان اینکه یکی از قشرهای نقش‌آفرین در دفاع مقدس قشر کارگری و کارفرمایی بود افزود: تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگری در کشور نشان از اثرگذاری جامعه کارگری در دفاع مقدس بوده است.

مسوول سازمان بسیج کارگری استان همدان با تاکید بر اینکه ایثارگری و جانفشانی در راه انقلاب در اولویت برنامه‌های بسیج کارگری و کارخانجات است گفت: بر همین اساس همواره به دنبال این هستیم که گوشه‌ای از این مجاهدت‌ها را به اطلاع مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ مهر تا یک آبان ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته نکوداشت نقش‌آفرینی کارفرمایان و کارگران کارخانجات در دفاع مقدس نامگذاری شده است افزود: در این هفته هدف این است گوشه‌ای از مجاهدت کارگران و کارفرمایان را نشان دهیم.

برات‌زاده به برنامه‌های هفته گرامیداشت شهدای کارگر اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و آثار شهدای کارگری استان در این هفته مدنظر است.

وی از نامگذاری ۱۰ بلوار و خیابان در شهرک‌های صنعتی استان طی روز سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و بیان کرد: در این هفته برنامه‌های گروهی و تجمعی نداریم و برنامه‌ها محدود همراه با رعایت پروتکل‌ها و به صورت مجازی است.

مسوول بسیج کارگری استان همدان از برگزاری مسابقه فرهنگی در فضای مجازی خبر داد و گفت: این مسابقه با موضوع اهمیت کار و کارگر و نقش کارگران در دفاع مقدس با بهره‌گیری از سخنان رهبر انقلاب و امام راحل برگزار می‌شود.

وی به تهیه مستند با همکاری روابط عمومی سپاه استان اشاره کرد و افزود: این مستند ۲۰ دقیقه‌ای هفته آینده روز چهارشنبه از سیمای استان پخش می‌شود که در این مستند با چند تن از کارگران مصاحبه شده و با تصاویر و فیلم‌های کوتاه همراه است.

برات‌زاده با بیان اینکه فضاسازی تبلیغی و پوسترهایی با مضامین هفته بسیج کارگری آماده شده و به صورت گسترده توزیع خواهد شد بیان کرد: در ۳۰ پایگاه بسیج کارگری برنامه شیفت ایثار را خواهیم داشت این برنامه به شکلی است که بسیجیان چند ساعت از کار خود را داوطلبانه و بدون دریافت مزد برای رونق تولید و بهره‌وری کارخانه رایگان کار می‌کنند.

 وی با تاکید بر اینکه کار رایگان کارگران و کمک به نیازمندان برگرفته از درس ایثار دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۴ مورد طرح شیفت ایثار داشتیم که در هر مرحله ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت کرده و چند ساعت از کار خود برای کمک به معیشت تحت تاثیر از کرونا اختصاص داده‌اند.

مسوول بسیج کارگری استان همدان با بیان اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیما دو نفر از پیشکسوتان در برنامه "معبر چهلم" شرکت می‌کنند گفت: یکصد مورد عکس نوشته و وصیت‌نامه شهدا با هماهنگی روابط عمومی سپاه تهیه شده و در طول هفته در سایت‌ها و رسانه‌ها انعکاس می‌یابد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی مدیران ۱۰ کارخانه در سطح استان مقرر شده است تا ۵۰ تا ۱۰۰ جلد از کتاب دختر شینا (زندگی‌نامه شهید ستارابراهیمی) و کتاب "آقامصیب (شهید مصیب مجیدی) را تهیه کرده و در بین کارگران توزیع کنند.

برات‌زاده به تهیه اطلس اطلاعات شهدای کارگری استان اشاره کرد و گفت: قرار است با همکاری اداره‌کل تعاون و مرکز حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اطلس اطلاعات ۶۳۰ شهید کارگر تهیه شود به طوری که وصیت‌نامه آنها در قالب یک کتاب باشد و امیدواریم تا پایان سال چاپ شود.

وی به طرح حاتم( شهید عبدالحسین برونسی) برای فرهنگسازی مصرف کالای  ایرانی اشاره کرد و افزود: در این طرح با همکاری اقشار مختلف بسیج قرار است فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی صورت گیرد.

 مسوول بسیج کارگری استان همدان خاطرنشان کرد: در این طرح با هماهنگی اقشار مختلف بسیج از کارخانه‌های بزرگ استان بازدید می‌کنند تا از توانمندی‌های تولیدات داخلی آگاهی پیدا کرده و بتوانیم بیشتر از کالای داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در طرح شهید کریمی نیز کمک به رفع موانع تولید و طرح‌های اولویت‌دار مدنظر است گفت: همانطور که در دفاع مقدس از توان نیروی داخلی استفاده کردیم الان هم جنگ اقتصادی است و رمز پیروزی کمک و پشتیبانی مردم است.

 برات‌زاده اضافه کرد: سازمان بسیج کارخانجات مرتبط با بحث اقتصادی است و طرح شهید کریمی را اجرا می‌کند به طوری که ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و شناسایی موانع تولید قرار است از ظرفیت بسیج و بسیجیان متخصص کمک کنیم.

 وی با اشاره به اینکه ۴۶ واحد تولیدی توسط بانک‌های استان تملک شدند افزود: در صدد هستیم با کمک سایر ادارات این واحدها به تولید برگردند که امسال موانع ۱۸ واحد تولیدی برطرف شده و به خط تولید برگشتند.

مسوول بسیج کارگری استان همدان با تاکید بر اینکه اکثر واحدهایی که به تولید برگشتند، در تملک وام‌ها بودند تصریح کرد: بیشتر آنها معوقات بانکی داشتند که طبق ابلاغ صورت گرفته جدید، هیچ بانکی حق تملک واحدها را ندارد و نمی‌توان مانع خط تولید شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول