اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اعلام آمادگی بیش از دو هزار خانواده گیلانی برای برپایی روضه‌های خانگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی بیش از دو هزار خانواده گیلانی برای برپایی روضه‌های خانگی گفت: ترویج روضه‌های خانگی در شرایط وجود بیماری کرونا باید بیشتر شود که ما هم به دنبال این موضوع هستیم.

اعلام آمادگی بیش از دو هزار خانواده گیلانی برای برپایی روضه‌های خانگی

حجت‌الاسلام سعید مهدوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت عزاداری روزهای آخر دهه صفر، اظهار کرد: شخصیت والای پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) آن‌چنان دارای ارزش است که هرساله مردم در این روزها مراسم‌های عزاداری خود را مشتاقانه و پرشور برپا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری ایام محرم نشان دادند ویروس منحوس کرونا هم نمی‌تواند از ارادت آن‌ها به امام حسین (ع) کاهش دهد، تصریح کرد: از آنجایی که شرایط برگزاری مراسم‌های عزاداری و حضور مردم در هیات‌ها امسال نسبت به سال‌های قبل میسر نبود، برگزاری روضه‌های خانگی تجربه بسیار خوبی بود که بسیاری از خانواده‌ها آن را برگزار کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر برگزاری بیشتر روضه‌های خانگی، بیان کرد: بیش از دو هزار خانواده گیلانی برای برپایی مراسم روضه‌های خانگی به مناسبت ارتحال پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) اعلام آمادگی کردند که این عدد در حال افزایش است.

مهدوی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم روضه‌های خانگی رعایت می‌شود، تاکید کرد: ترویج روضه‌های خانگی در شرایط وجود بیماری کرونا باید بیشتر شود که ما هم به دنبال این موضوع هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به نقش مهم بانوان در ترویج روضه‌های خانگی اشاره و عنوان کرد: نخستین روضه خانگی در تاریخ اسلام توسط حضرت فاطمه زهرا (س) و در فراق پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد که تأثیرات فراوانی در جامعه اسلامی و هراس طاغوتیان داشت به گونه‌ای که به بهانه ایجاد مزاحمت برای مردم سبب شدند تا حضرت علی (ع) برای جلوگیری از آسیب به حضرت فاطمه زهرا (س) و سوءاستفاده دشمنان، بیت‌الاحزان را برای ایشان در خارج مدینه ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه روضه‌های خانگی اثرات بسیاری دارد و بانوان در احیای این سنت نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: امروز به واسطه شیوع کرونا و بروز افسردگی‌های روحی و روانی نیازمند توسل و توکل به امامان معصوم (ع) هستیم و ترویج و احیای روضه‌های خانگی در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول