اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

رقابت رسانه ای انتخابات آمریکا روز به روز وخیم تر می شود/توییتر و فیسبوک گزارش ترامپ درباره بایدن را محدود کردند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و هوادارانش به‌دلیل محدود کردن دسترسی به یک خبر درباره جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌روی آمریکا، به توییتر و فیس‌بوک اعتراض کردند.

رقابت رسانه ای انتخابات آمریکا روز به روز وخیم تر می شود/توییتر و فیسبوک گزارش ترامپ درباره بایدن را محدود کردند

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: فیس بوک و توئیتر روز چهارشنبه اقداماتی را برای محدود کردن انتشار مقاله جنجالی نیویورک پست در انتقاد از «جو بایدن» انجام دادند. این اقدام باعث عصبانیت محافظه کاران و بحث در مورد چگونگی مقابله پلتفرم های رسانه های اجتماعی با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات ایالات متحده شد.

 

در این خصوص فیس بوک و توییتر داستان جنجالی نیویورک پست را در مورد جو بایدن محدود می کردند. این پلتفرم های رسانه های اجتماعی در تلاشند تا انتشار مقاله افشا کننده فساد جو بایدن را به دنبال سوالات درمورد صحت آن محدود کنند.

در اقدامی بی سابقه در برابر یک نشریه خبری مهم ، توییتر مانع از ارسال لینک(پیوند) به داستان پست یا عکس های گزارش تأیید نشده توسط کاربران شد.

نیویورک پست گفته است که از طریق «رودی جولیانی» به یک هارد دیسک حاوی ایمیل‌ها و عکس‌های «هانتر بایدن» دست یافته که این مطالب در یک کامپیوتر رها شده در یک تعمیرگاه وسایل کامپیوتری پیدا شده است

 

اعلانی به کاربرانی که سعی در به اشتراک گذاشتن این داستان(استوری) داشتند نشان داده شد: ما نمی توانیم این درخواست را انجام دهیم زیرا این پیوند(لینک) توسط توئیتر یا شرکای ما به عنوان بالقوه مضر شناخته شده است.

به کاربران با کلیک یا بازتوییت مجدد لینکی که قبلاً به توییتر ارسال شده اخطار «این لینک (پیوند) ممکن است ناامن باشد» نشان داده می شود.

 

توییتر اعلام کرد که به دلیل سوالاتی در مورد «منشا محتوا و اطلاعات» موجود در مقاله، که حاوی مطالبی بود که ظاهراً از رایانه بیرون کشیده شده بود و توسط «هانتر بایدن»(Hunter Biden) پسر «جو بایدن» در تعمیرگاه کامپیوتر دلِوِیر در آوریل ۲۰۱۹ بارگذاری شده، انتشار مقاله را محدود می کند.

نیویورک پست گفته است که از طریق «رودی جولیانی» به یک هارد دیسک حاوی ایمیل‌ها و عکس‌های «هانتر بایدن» دست یافته که این مطالب در یک کامپیوتر رها شده در یک تعمیرگاه وسایل کامپیوتری پیدا شده است.

توییتر می‌گوید تصاویر موجود در گزارش، شامل اطلاعات شخصی و خصوصی مانند آدرس‌های ایمیل و شماره های تلفن‌ بوده که قوانین ما را نقض می‌کنند

 

در این گزارش آمده است که نمی‌توانند تایید کنند فردی که کامپیوتر را به تعمیرگاه سپرده است، «هانتر بایدن» بوده باشد. نیویورک پست همچنین می‌گوید که اف‌بی‌آی در جریان این موضوع قرار داشت اما رسانه‌های دیگر آمریکایی می‌گویند که اف‌بی‌آی از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

«توماس رید»، کارشناس اطلاعات در دانشکده مطالعات بین‌المللی پیشرفته دانشگاه جانز هاپکینز گفت که برای او هنوز روشن نیست که ایمیل‌های ادعا شده هک شده‌اند یا جعلی هستند.

 

توییتر می‌گوید تصاویر موجود در گزارش، شامل اطلاعات شخصی و خصوصی مانند آدرس‌های ایمیل و شماره های تلفن‌ بوده که قوانین ما را نقض می‌کنند.

«اندی استون»، سخنگوی فیسبوک نیز اعلام کرد این شرکت در تلاش است تا انتشار گزارش را در فیسبوک محدود کند.

«اندی استون» سخنگوی فیسبوک در ارتباط با گزارشی که علیه جو بایدن در روزنامه نیویورک پست منتشر و در فیسبوک و توئیتر محدود شده گفت: این بخشی از روند استاندارد ما برای کاهش انتشار اطلاعات غلط است

 

سیاست های توییتر «توزیع مستقیم محتوای به دست آمده از طریق هک را که حاوی اطلاعات خصوصی است ممنوع می کند.

این شرکت روز چهارشنبه طی یک رشته توئیت درباره این تصمیم توضیح داد و گفت برخی از تصاویر این مقاله حاوی اطلاعات شخصی و خصوصی است.

قوانین توییتر در برابر ارسال مطالب هک شده در سال ۲۰۱۸ مقرر شد.

 

«جک دورسی»، مدیرعامل توییتر گفت که ارتباطات این شرکت در مورد تصمیم برای محدود کردن انتشار مقاله «عالی نیست» و گفت که تیم توئیتر در تلاش است تا اطلاعات و مفاد بیشتری را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند.

در همین حال، فیسبوک محدودیت هایی را برای لینک دادن به گزارش مذکور ایجاد کرد و گفت: سوالات و ابهاماتی در مورد اعتبار و صحت آن وجود دارد.

 

«اندی استون» سخنگوی فیسبوک در ارتباط با گزارشی که علیه جو بایدن در روزنامه نیویورک پست منتشر و در فیسبوک و توئیتر محدود شده گفت: این بخشی از روند استاندارد ما برای کاهش انتشار اطلاعات غلط است.

این اقدام اولین باری است که توییتر مستقیماً گسترش اطلاعات از یک وب سایت خبری را محدود می کند ، زیرا همچنان به اجرای قوانین سختگیرانه تر درباره اطلاعات غلط قبل از انتخابات ۲۰۲۰ ادامه می دهد.

 

چهارشنبه عصر گزارش شد که توئیتر همچنین حساب شخصی «کِلی مک اننی» مدیر مطبوعاتی کاخ سفید را به دلیل به اشتراک گذاشتن مقاله قفل کرده است.

در هفته های اخیر توییتر اعلام کرده بود که به کاربرانی که سعی در بازتوییت مجدد این لینک دارند بدون اینکه ابتدا روی آن کلیک کنند، هشدار می دهد.

توئیتر همچنین اقدام علیه فعالیت های غلط اطلاعاتی و فراخوان های خشونت آمیز توسط دونالد ترامپ و سایر شخصیت های معروف آغاز کرده است.

 

اقدامات روز چهارشنبه پیرامون مقاله نیویورک پست با واکنش و انتقاد سریع چهره های راست سیاسی روبرو شد ، آنها فیس بوک و توییتر را به محافظت از بایدن، که از ترامپ در نظرسنجی های ملی پیشی گرفته، متهم کردند.

نیویورک پست با انتقاد از شرکت های توئیتر و فیسبوک، گفت که آنها در تلاشند تا به کارزار انتخاباتی بایدن کمک کنند و به دروغ ادعا کنند که هیچ کس در مورد مساله صحت داستان مذکور بحث و جدل نکرده است. توئیتر و فیسبوک پلتفرم های رسانه ای نیستند بلکه تنها ماشین های پروپگاندا هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: چقدر وحشتناک است که توییتر و فیسبوک ماجراهای مربوط به جو بایدن خواب آلود و «هانتر» پسرش در نیویورک پست را حذف کرده اند. چیزی بدتر از سیاستمدار فاسد وجود ندارد.

 

در همین حال، «تد کروز»، سناتور جمهوری خواه، نامه ای به دورسی نوشت و گفت: سانسور توئیتر بر روی این ماجرا با توجه به تمایل کاربران برای اشتراک اندک گزارش های دارای منبع درست با انتقاد از سایر نامزدها، کاملاً ریاکارانه است.

«جیک اشنایدر» مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ، مسدود کردن(بلاک کردن) «مک انانی» را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند و خود «مک انانی» در توئیتی نوشت: سانسور باید محکوم شود.

 

دونالد ترامپ، رودی جولیانی، وکیل وی و برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه، توییتر و فیس‌بوک را به دلیل محدود کردن امکان به اشتراک گذاشتن این گزارش محکوم کردند. آن‌ها می‌گویند که این گزارش ثابت می‌کند که جو بایدن و پسرش هانتر در معاملات همراه با فساد در اوکراین دخیل بوده‌اند.

رودی جولیانی در گذشته بارها این ادعا را درباره بایدن و پسرش مطرح کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: چقدر وحشتناک است که توییتر و فیسبوک ماجراهای مربوط به جو بایدن خواب آلود و «هانتر» پسرش در نیویورک پست را حذف کرده اند. چیزی بدتر از سیاستمدار فاسد وجود ندارد.

توییتر در واکنش به این موضوع گفته است که این مطالب قوانین این شبکه اجتماعی را که مانع از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی می‌شود، نقض می‌کند.

«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» در سال ۲۰۱۴ یعنی زمانیکه پدرش معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا بود به هیات مدیره شرکت گاز اوکراین بوریسما پیوست.

«اندرو بیتس»، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن تاکید کرده است که کمیته‌های سنا به رهبری جمهوری‌خواهان پیش از این به این نتیجه رسیده‌اند که بایدن هیچگونه تخلفی در ارتباط با اوکراین انجام نداده است.

نیویورک پست نیز در واکنش اقدام فیسبوک و توئیتر گفت: «ابتدا سانسور کنید و سپس سوال کنید: این یک نگرش توهین‌آمیز است که دو غول آمریکایی شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از انتشار این گزارش گفت که ما به تازگی از طریق اسنادی که از سوی نیویورک پست که یک روزنامه بسیار خوب است، منتشر شده فهمیدیم که جو باید در مورد دخالت خود در تجارت فاسد پسرش به صراحت دروغ می‌گوید.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول