اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بدهی 800 میلیاردی کارفرمایان لرستانی به تامین اجتماعی/ معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جدید تصویب شود

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بر تصویب طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تاکید کرد و گفت: کارفرمایان لرستانی قریب به 800 میلیارد تومان بدهی معوق دارند که شهرداری‌ها یک چهارم این بدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

بدهی 800 میلیاردی کارفرمایان لرستانی به تامین اجتماعی/ معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جدید تصویب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی جهانی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، اظهار کرد: جهش تولید را با سه شاخص سرمایه‌گذاری، حمایت و معافیت و همچنین تسهیلات و بخشودگی می‌توان به نتیجه رساند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای استان در حوزه کارگران ساختمانی 25 هزار نفر است، این در حالی بوده که نیاز استان 80 هزار نفر می‌باشد.
مدیر کل تامین اجتماعی لرستان، تعداد قالی‌بافان تحت‌پوشش بیمه شهری در استان را 4 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: حال اینکه 30 هزار نفر در این رسته بایستی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

جهانی، ضریب وابستگی بین کارگران و شاغلین در استان را چهار به یک خواند و افزود:  86 درصد پوشش اشتغال استان در حوزه بیمه تامین اجتماعی است و انتظار می‌رود در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، اشتغال را کنترل کرده و بر آن نظارت کنیم.

وی اظهار داشت: از سال‌های 97 تاکنون علی‌رغم بحران، اما شاهد رشد 3 تا 10 درصدی را در بخش اشتغال بیمه‌شدگان بودیم، ضمن اینکه امسال سازمان 60 میلیارد بیمه بیکاری را به 14 هزار نفر از 11 گروه کارگری که متاثر از کرونا بیکار شده بودند، را توانسته پرداخت کند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بر تصویب طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تاکید و تصریح کرد: کارفرمایان لرستانی قریب به 800 میلیارد تومان بدهی معوق دارند که شهرداری‌ها یک چهارم این بدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

جهانی ادامه داد: همچنین طرح معافیت بیمه‌ای برای 20 هزار راننده درون و برون شهری که هنوز پوشش بیمه‌ای ندارند، مورد توجه قرار گیرد، همچنین 10 شرکت و کارخانه مهم استان با بیش از 200 کارگر در شرایط قرار دارند که امکان پرداخت هزینه‌های جاری خود را ندارند.

وی با تاکید بر معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جدید و حفظ اشتغال، افزود: تهاتر بدهی‌ها در مورد بیمه تامین اجتماعی عملیاتی نشده و نیازمند پیگیری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول