اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لازمه حضور در فضای مجازی شناخت کافی از آن است

جانشین معاونت آموزش سازمان فضای مجازی بسیج گفت: همه ما جهت زندگی در جامعه کنونی، ناگزیر به ورود به این فضا هستیم و لازمه حضور عاقلانه در این فضا داشتن شناخت کافی از آن است و در اینجاست که سواد رسانه‌ای اهمیت می‌یابد.

لازمه حضور در فضای مجازی شناخت کافی از آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احمدی ظهر امروز در دوره مجازی سواد رسانه‌ای بسیج خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اهمیت سواد رسانه‌ای بدان جهت است که جامعه با سرعت بسیار زیادی متمایل به فضای مجازی شده و خواه یا ناخواه، قسمت عمده‌ای از حیات بشر به این فضا مربوط می‌شود.

وی افزود: همه ما جهت زندگی در جامعه کنونی، ناگزیر به ورود به این فضا هستیم و لازمه حضور عاقلانه در این فضا داشتن شناخت کافی از آن است و در اینجاست که سواد رسانه‌ای اهمیت می‌یابد.

جانشین معاونت آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه دلایلی بر اهمیت سواد رسانه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: در وهله اول برای اینکه در میان انبوهی از پیام‌های رسانه انتخاب مناسب را داشته باشیم، مجبور به آموزش سواد رسانه‌ای هستیم و این مسئله به ما کمک می‌کند که انتخاب ما معقول و مناسب باشد.

احمدی اضافه کرد: سواد رسانه‌ای برای ما مقصد نیست بلکه پله اول است، چراکه سواد رسانه‌ای یک سری آگاهی و یک تکنیک آموزشی است که به ما یاد می‌دهد وقتی پیام‌های رسانه‌ای به سمت ما میاید آن‌ها را تحلیل و بررسی کرده و فریب نخوریم تا در مقابل آسیب‌های رسانه‌ای واکسینه شویم.

وی با بیان اینکه ما یک سری مراحل آموزشی گذاشتیم که از سواد رسانه‌ای شروع می‌شود، اضافه کرد: در مرحله بعد این سیکل وارد تربیت رسانه‌ای می‌شویم که گام‌های بعدی آن نیز تولید رسانه‌ای، جریان سازی و درنهایت مدیریت رسانه‌ای است.

جانشین معاونت آموزش سازمان فضای مجازی بسیج تصریح کرد: بعد از تولید محصولات رسانه‌ای برای اشاعه اندیشه و فکرتان یا چیزی که مدنظرتان است نیاز به جریان سازی رسانه‌ای دارید.

احمدی افزود: امروزه باسواد طبق تعریف جهانی کسی است که قدرت ایجاد تغییر در محیط پیرامون و توانایی تبدیل دانش به رفتار را داشته باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی عنوان داشت: نقل به مضمون مقام معظم رهبری فرمودند اگر رهبر انقلاب نبودند، مسؤولیت فضای مجازی را عهده‌دار می‌شدند که این بیان حکیمانه نشان از اهمیت بالای بحث سواد رسانه دارد.

جانشین معاونت آموزش سازمان فضای مجازی بسیج تأکید کرد: هر چه مردم ما دانش و آگاهی خود در زمینه سواد رسانه‌ای را بالا ببرند، مخاطرات موجود کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول