اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای نیت واقفین ملاک هزینه کرد درآمد موقوفات باشد

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نیت واقفین ملاک اصلی هزینه کرد درآمد موقوفات باشد.

اجرای نیت واقفین ملاک هزینه کرد درآمد موقوفات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن فتحی در دیدار با مدیر و کارکنان اوقاف سنندج که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، اظهار کرد: کمک به معیشت و افزایش حقوق ماموستایان مساجد دارای موقوفات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در کشورهای اسلامی رسیدگی به امور روحانیون و امور قرآنی باید در اولویت باشد که البته اوقاف در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است و امیدواریم این روند با جدیت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای نیت واقفین در هزینه درآمد موقوفات باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

فتحی افزود: اوقاف امانت‌دار واقفین است و در صورتی که این امانت به خوبی حفظ شود می‌تواند تاثیر بسزایی در محرومیت‌زدایی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و فرهنگ‌سازی در مورد وقف با نیات جدید گفت: استان کردستان به ویژه شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره نیازمند موقوفات با نیات علمی، درمانی و محرومیت‌زدایی است در این راستا باید فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت بگیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج هم در جریان این دیدار ضمن تبریک دهه وقف به تمام واقفین و فعالین این حوزه، اظهار کرد: وقف یکی از سنت های حسنه و همیشه جاری است که خوشبختانه مردم استان کردستان و خاصتا مردم سنندج در طول تاریخ در این حوزه پیشقدم بوده‌اند.

آرمان شریفی تصریح کرد: اولویت ما در اداره اوقاف شهرستان حفظ موقوفات و اجرای نیات واقفین به صورت 100 درصدی بوده و در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.

وی در ادامه از دهه وقف به عنوان ظرفیت بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ وقف و همچنین بیان اقدامات انجام گرفته نام برد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، دیدار با فرماندار و امام جمعه سنندج و جمعی از مدیران، سخنرانی در مسجد قبا سنندج، راه‌اندازی ایستگاه سلامت، ایستگاه همه واقف باشیم در امازده هاجر خاتون، عطرافشانی گلزار شهدا، بازدید از طرح‌های عمرانی، برگزاری نشست تخصصی با بانوان و مربیان قرآنی، برگزاری نشست تخصص با دفاتر تسهیل گری، دیدار از خانه سالمندان، دیدار با خانواده شهدا و ...از برنامه‌های اداره اوقاف شهرستان سنندج در دهه وقف است.

وی با تاکید براینکه وقف یکی از مهم‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری، گفت: کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی از آثار و برکات وقف در جامعه است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول