اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حفره‌ 28 تریلیون دلاری ویروس کرونا در اقتصاد جهان

کسری انباشته اقتصاد جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا در فاصله سالهای 2020 تا 2025 به 28 تریلیون دلار خواهد رسید.

حفره‌ 28 تریلیون دلاری ویروس کرونا در اقتصاد جهان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده آمارهایی که از اقتصاد کشورهای  جهان بیرون می‌آید یادآور رکود بزرگ سال 1930 است و از آنجایی که سرمایه‌گذاری‌ها، تجارت بین‌الملل و اشتغال به شدت پایین آمده اقتصاد جهان در خطر بزرگی قرار گرفته است.

جیتا گاپینات، ‌کارشناس اقتصادی صندوق بین‌المللی پول، گفته است که کسری انباشته نسبت به قبل از دوره همه گیری بیماری کووید 19 در سال 2021 به رقم 11 تریلیون دلار و در فاصله سال‌های 20 تا 25 به 28 تریلیون دلار می‌رسد و این نشان می‌دهد که دوره سختی برای بهبود اوضاع و رسیدن به میانگین‌ استانداردهای زندگی در همه کشورها وجود دارد.

از سوی دیگر صندوق بین‌المللی پول از بانک مرکزی همه کشورها به دلیل برنامه‌های محرک اقتصادی که سبب شده تاثیرات کووید 19 در اقتصاد جهان تا حدود زیادی تعدیل شود، تعریف و تمجید کرده است و البته هشدار داده که اگر این بسته‌های حمایتی زودتر از موعد کنار گذاشته شود باعث ایجاد فاجعه شده و همه تلاش‌ها برای بهبود اوضاع را هدر می‌دهد.

IMF گزارش داده است که حمایت مالی 12 تریلیون دلاری، تزریق نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی کشورها به حفظ شرایط زندگی کمک کرده و مشکلات مالی کشورها را از فاجعه دردناک نجات داد.

وی تاکید کرد که سیاست‌ بانک‌های مرکزی باید همچنان در راستای کاهش خسارت‌های اقتصادی کووید 19 متمرکز باشد.

بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول بسیاری از اقتصادها خسارت‌هایی را  دیده‌اند که ظرفیت‌های خود را نمی‌توانند بروز دهند و در معرض رکود اقتصادی قرار گرفته‌اند.

بانک مرکزی هم هشدار داده که بیش از 150 میلیون نفر تا سال 2021 به جمع گرسنگان جهان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول