اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اختلاف دولت مدنی سودان با تشکیلات نظامی درباره عادی‌سازی با تل‌آویو

پس از انتشار اخبار ضدونقیض درباره موضع سودان در قبال عادی‌سازی روابط، منابع سودانی گفتند، دولت مدنی و تشکیلات نظامی در این کشور بر سر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارند.

اختلاف دولت مدنی سودان با تشکیلات نظامی درباره عادی‌سازی با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «روسیا الیوم»، گزارش داد که شورای حاکمیتی و هیأت وزرای سودان، امروز (پنجشنبه)، نشستی برای تصمیم‌گیری در خصوص ضرب‌الاجل آمریکا برای عا‌دی‌سازی روابط سودان با تل‌آویو برگزار خواهند کرد.

برخی منابع در دولت و شورای حاکمیتی سودان در این ارتباط به روسیا الیوم گزارش دادند که خارطوم برای نهایی کردن موضوع عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ضرب‌الاجلی از واشنگتن دریافت کرده است که امروز به پایان می‌رسد.

منابع یادشده در ادامه خبر دادند که دولت مدنی این کشور، قطعی کردن مسئله عادی‌سازی و ربط آن به رفع تحریم‌ سودان را رد می‌کند.

این منابع در این خصوص گفتند که پیشتر واشنگتن چندین شرط در مقابل سازش با تل‌آویو برای خارطوم مطرح کرده بود که از جمله آن می‌توان به خط زدن نام این کشور از فهرست تروریستی، پرداخت کمک‌های مالی برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد و همچنین عدم محاکمه سودان در آینده اشاره کرد.

این منابع افزودند که میان دو دولت مدنی و تشکیلات نظامی در دولت انتقالی سودان اختلافات زیادی در این خصوص وجود دارد بطوریکه دولت نظامی با پیشنهاد آمریکا موافق است؛ اما دولت مدنی آن را رد می‌کند.

در همین ارتباط، «ساطع الحاج» از اعضای ارشد گروه «الحریه و التغییر» در سودان به روسیا الیوم خبر داد که موضع دولت به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر او به خارطوم ابلاغ شده است.

ساطع الحاج با تکذیب خبر موافقت سودان با پیشنهاد آمریکا یا حتی بررسی آن، تأکید کرد که دولت انتقالی اختیار قطعی کردن پرونده عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را ندارد.

الحاج در بخش پایانی اظهاراتش ضمن بیان اینکه موضع دولت سودان پرونده عادی‌سازی را از اساس برنمی‌تابد، گفت که دولت در حال حاضر بر چند پرونده معین مربوط به صلح، اسناد، قانون اساسی و اقتصاد تمرکز دارد.

این گزارش پس از آن است که شبکه صهیونیستی «آی۲۴» در گزارشی مدعی شد که شورای حاکمتی سودان تصمیم گرفته است، با پیشنهاد آمریکا درباره عادی سازی روابط با تل‌آویو موافقت کند.

در مقابل، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یک منبع آگاه در شورای حاکمیتی سودان، امروز (پنج‌شنبه - ۱۵ اکتبر)، اخبار منتشر شده مبنی بر موافقت این شورا با توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول