اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفتانه کتاب_ ۱۱۷| شهید بازگشته از خان‌طومان

کتاب برای زینب درمورد یکی از شهدای خان‌طومان، شهید محمد بلباسی به قلم سمیه اسلامی و فاطمه قنبری و از انتشارات شهید کاظمی است که قبل از آن‌که پیکر شهید شناسایی شود، به رشته تحریر درآمد.

هفتانه کتاب_ ۱۱۷| شهید بازگشته از خان‌طومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته‌های آخر ماه صفر خبر از بازگشت شهدایی را می‌دهد که پیکرشان در خان‌طومان ماند، شهدایی که دفاع از حرم را بر جان و مال خود ترجیح دادند تا برای همیشه جاوید بمانند و نام شهید را برازنده خود کنند.

کتاب «برای زینب» درمورد یکی از شهدای خان‌طومان، شهید محمد بلباسی به قلم سمیه اسلامی و فاطمه قنبری و از انتشارات شهید کاظمی است که قبل از آن‌که پیکر شهید شناسایی شود، به رشته تحریر درآمد.

کتاب به توصیف اخلاق، منش و رشادت‌های شهید بلباسی پرداخته و به گفته خوانندگان کتاب صحبت‌های همسر شهید در آن کمرنگ است و مانند برخی کتاب‌های شهدای مدافع حرم که راوی، همسر شهید است، نیست.

 

در قسمتی از کتاب که «محمد بلباسی» در یکی دو‌سالگی بیمار شده است، می‌خوانیم:

روی ایوان نشستم و شروع کردم به راز و نیاز با خدا؛ گفتم:«خدایا! خودت این بچه رو قسمت ما کردی اگه موندن تو این دنیا روزیش نیست حرفی ندارم؛ ولی محمدم رو با بیماری از من نگیر، دل ندارم دردکشیدنش رو ببینم».

همین‌طور که گریه می‌کردم، زن همسایه در زد و وارد خانه شد؛ خانم صادقیان اهل چالوس بود چون تنها زندگی می‌کرد زیاد با هم رفت و آمد داشتیم تا من و محمد را در آن حال دید، سریع به خانه خودش رفت و با ظرف آبی برگشت.

آن را قطره قطره در دهان محمد چکاند و برایش دعا خواند، بعد هم گفت:« به برکت و حرمت آب زمزم، محمد همیشه زنده می‌مونه، نترس خانم بلباسی محمد هیچ‌وقت نمی‌میره!».

تا شب داروهایش را ادامه دادم، الحمدالله حالش خوب شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول