اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت به خیزش مردمی علیه ائتلاف سعودی در جنوب یمن

شورای نجات ملی جنوب یمن، در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز انقلاب علیه استعمار انگلیس، خواستار خیزش مردم جنوب یمن علیه دولت سعودی و امارات شد.

دعوت به خیزش مردمی علیه ائتلاف سعودی در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای نجات ملی جنوب یمن، در بیانیه‌ای به مناسبت انقلاب ۱۴ اکتبر ۱۹۶۳ علیه استعمار انگلیس، از مردم این منطقه خواست تا علیه دولت سعودی و امارات انقلاب کنند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در این بیانیه آمده است که مردم جنوب یمن باید با الهام از انقلاب ۱۹۶۳، برای بیرون راندن نیروهای سعودی و امارات از استان‌های جنوبی به پا خیزند و پایگاههای آنان را برچیده و مانع تجزیه کشور شوند.

این گروه یمنی که در اکتبر سال گذشته در استان «المَهَرِه» با حضور بخش وسیعی از تشکل‌های مستقل یمنی اعلام موجودیت کرد، حضور عربستان سعودی و امارات را اشغالگری دانست و دو کشور را به نقض گسترده حقوق مردم یمن در طول پنج سال گذشته متهم کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که استان‌های جنوبی در شرایطی قرار دارند که در دوران اشغال انگلیس قرار داشتند و این استان‌ها در عمل در قیمومیت و تحت سرکوب و نقض گسترده حقوق عامه به سر می‌برند.

شورای نجات ملی جنوب یمن در ادامه به توافقات میان امارات و رژیم صهیونیستی در جنوب یمن نیز اشاره کرد و آن را یک خطر جدی برای یمن دانست.

امروز نیز مرکز حقوق بشری «کرامه» یمن در نشستی در صنعاء اعلام کرد، ائتلاف سعودی و مزدوران آن از ژانویه ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰،  ۶۷۹ عملیات ترور انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن ۳۰۷ تن و زخمی شدن ۳۷۲ نفر شده است؛ همچنین در این مدت ۱۶ علمیات اعدام و سر بریدن ثبت شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول