اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح دانشکده صنعت و معدن قروه تا یک ماه آینده/برخورداری تمامی روستاهای قروه از نعمت برق

در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قروه ضمن اعلام برخورداری تمامی روستاهای شهرستان از نعمت برق، افتتاح دانشکده صنعت و معدن تا یک ماه آینده و تصویب اعتبار طرح توسعه بیمارستان قروه مطرح شد.

افتتاح دانشکده صنعت و معدن قروه تا یک ماه آینده/برخورداری تمامی روستاهای قروه از نعمت برق

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قروه عصر امروز پس از بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه تعدادی از مدیران کل استان کردستان از ۱۲ طرح بخش‌های کشاورزی، عمرانی، صنعتی، شهری، روستایی و...در شهرهای قروه، سریش آباد و دزج، برگزار شد.

فرماندار قروه در این نشست گفت: بسیاری از طرح‌های عمرانی در این شهرستان در سال‌های اخیر ایجاد شده است.

حسین الماسی افزود: ۴۵ روستای قروه کمبود آب شرب داشت که با حمایت مسئولان استانی ۱۰ حلقه چاه حفر شده و کمبود آب تعدادی از آنها برطرف شده است.

وی ادامه داد: راه روستایی فیروزآباد بعد از ۴۱ سال پس از چند ماه فعالیت به بهره‌برداری رسید و راه ارتباطی این روستا با شهر و روستاهای مجاور برقرار شده است.

وی اضافه کرد: با احداث ۹۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، اکنون تمام روستاهای قروه از نعمت برق برخوردارند.

الماسی گفت: سیلوی گندم، دو واحد پرواربندی ۲۰۰ راسی نیمه صنعتی در دلبران و سریش آباد و ۲۷ واحد سردخانه‌ای محصولات کشاورزی و لبنی و...برای توسعه این شهرستان احداث شده است.

وی اذعان داشت: انتقال گاز خانگی به روستاهای قروه(به جز ۳ روستا)، رفع محدودیت‌های فاضلاب شهر دزج، اتمام درمانگاه خیرساز شهر دزج، بهره‌برداری از دانشکده صنعت و معدن قروه، ایجاد زیرساخت‌های احداث زنجیره فولاد در روستای شیخ تقه سریش آباد، اتمام پروژه راه‌آهن همدان به کردستان و ده‌ها طرح دیگر در این شهرستان در حال اجرا و بهره‌برداری است.

دولت امکانات رفاهی را در اختیار روستائیان قروه قرار دهد

امام جمعه قروه هم در این نشست گفت: توسعه کشور به برکت انقلاب اسلامی بوده است و بانک جهانی در خبری رشد جمهوری اسلامی ایران را ۲۵ برابر زمان پهلوی ارزیابی کرده است.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی تصریح کرد: مشکلات و مطالبات مردم با پیشرفت و توسعه حاصل می‌شود و این معیارها با توجه و حمایت مسئولان صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: هر کشوری برای توسعه نیازمند اصلاح سیستم بانکی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی است و ضرورت دارد بانک‌ها از تولیدکنندگان برای توسعه و پیشرفت حمایت کنند.

امام جمعه قروه تصریح کرد: امنیت، اقتصاد و دین سه رکن اساسی کشور است و با اجرای آن در کشور کمبودهای منطقه‌ای برطرف خواهد شد.

رستمی ادامه داد: توسعه صنعت دامداری موجب ایجاد امنیت غذایی در قروه می‌شود و در طولانی مدت علاوه بر اشتغالزایی، امنیت غذایی را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد دولت امکانات رفاهی، عمرانی و بهداشتی و...را در اختیار روستانشینان قروه قرار دهد.

سنگ‌آهن کردستان خام فروشی نمی‌شود

رئیس سازمان صمت کردستان هم در این نشست گفت: کردستان از لحاظ معدنی و فلزات بسیار غنی است و بهره‌برداری از آن نیازمند طرح مطالعاتی و جذب سرمایه‌گذار است.

محمد دره‌وزمی در ادامه تصریح کرد: ۱۴ محدوده معدنی امیدبخش در پهنه قروه وجود دارد که در ۴ پهنه معدنی طرح مطالعاتی ژئوفیزیک هوایی انجام شده است.

وی اذعان داشت: ۱۵ پهنه در سقز و ۶ پهنه معدنی در بیجار شناسایی شده و نیازمند بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری است و نمونه این معادن، معدن طلای قروه و سقز است.

دره‌وزمی اظهار داشت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن در کردستان تولید می‌شود و این ظرفیت نشان می‌دهد سنگ معدنی آهن در استان خام‌فروشی نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قروه ادامه داد: زنجیره تولید آهن اسفنجی و گندله آهن در سال‌های آینده در قروه و بیجار با حضور سرمایه‌گذاران به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۱۵درصد سود معادن حق قانونی و دولتی استان است که در اجرای زیرساخت‌هایی مانند جاده و توسعه روستاها هزینه می‌شود.

دره‌وزمی افزود: تمام واحدهای فرآوری سنگبری کردستان فعال است و کمبودهای آن با شناخت بازار فروش برطرف خواهد شد و بهره‌برداران با فرآوری و کاهش خام‌فروشی می‌توانند از تمام ظرفیت‌های معدنی استان با این ایده استفاده کنند.

بودجه توسعه بیمارستان قروه تصویب شده است

در ادامه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: بودجه کافی برای توسعه بیمارستان قدیمی قروه تصویب شده و در حال اجرایی شدن است.

فرزین رضاعی تصریح کرد: قرار است بیمارستان قروه با ۴ بخش جدید در فضای ۴ هزار متری احداث شود و این ظرفیت می‌تواند توسعه بخش بهداشت و درمان این شهرستان را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۳۰۰ لیتری از طریق منابع ملی و کمک خیرین به بیمارستان قروه اختصاص یافته و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضاعی تصریح کرد: تا ۴۵ روز دیگر شاهد خیز کرونا خواهیم بود و امید است با رعایت نکات اولیه بهداشتی شاهد کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ باشیم.

بهره‌برداری از دانشکده صنعت و معدن قروه تا یک ماه آینده

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این نشست گفت: دانشکده صنعت و معدن قروه از سال ۹۲ در ۴ طبقه احداث شده و تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمت صادقی تصریح کرد: پذیرش دانشجو از مهرماه آینده در دانشکده صنعت و معدن قروه آغاز می‌شود و طرح پذیرش دانشجو و هیئت علمی نیز در طرح مطالعاتی قرار دارد.

وی ادامه داد: این مرکز آموزشی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد، ظرفیت پذیرش یک هزار دانشجوی بخش صنعتی در کردستان دارد.

۴۵ هزار تن بذر گندم در کردستان تولید خواهد شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان هم در نشست کمیته برنامه‌ریزی قروه گفت: ۶۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در کردستان وجود دارد و انبار غله کشور محسوب می‌شود.

فرید سپری تصریح کرد: تا دو سال آینده ۴۵ هزار تن بذر گندم در کردستان تولید خواهد شد و کردستان از تولیدکنندگان گندم در کشور محسوب خواهد شد.

وی افزود: صادرات سیب‌زمینی به عراق می‌تواند ثبات قیمت و سوددهی را برای بهره‌برداران فراهم می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در کردستان تولید می‌شود و بخش عمده آن نیز صادر می‌شود.

سپری اذعان داشت: ۵۱۴ هزار تن تولیدات محصولات کشاورزی در قروه تولید می‌شود و ۱۸ درصد تولید استان مربوط به شهرستان قروه است.

وی ادامه داد: ۵۰ واحد ۱۰۰ راسی دام سنگین با ۱۵۰ نفر اشتغال در سریش آباد و دلبران ایجاد شده است و ظرفیت ۵۰۰ تن گوشت در سال را دارا است که توسعه آن نیازمند اختصاص اعتبار مالی است.

سیستم گرمایشی مدارس قروه ایمن‌سازی شده است

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان هم گفت: ۷ پروژه ملی در قروه در بخش‌های آموزش و...ایجاد شده ‌است.

ماجد احمدی تصریح کرد: اجرای پروژه مدرسه ۶ کلاسه دلبران، ۶ کلاسه روستای وینسار، ۱۲ کلاسه شهرک دانش قروه با ۴ میلیارد تومان اعتبار و کتابخانه قروه نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار است همچنین هنرستان ویهج نیز در دست بهره‌برداری است.

وی اذعان داشت: بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه شهید رجایی قروه و ۳ کلاسه روستای پیرباباعلی در حال اجراست و تمام مدارس روستایی قروه از لحاظ عدم استفاده از بخار‌ی‌های نفتی ایمن‌سازی شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول