اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: موضع حزب الله در قبال مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و اسرائیل مسئولانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه موضع حزب الله در قبال مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی را مسئولانه خواند و همچنین گفت که کشورش از تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در منطقه حمایت می‌کند.

روسیه: موضع حزب الله در قبال مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و اسرائیل مسئولانه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مذاکرات میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها را گامی در مسیر درست خواند و به ادعاهای مطرح درباره موضع حزب الله نسبت به این مذاکرات واکنش نشان داد.
«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: بسیاری از کارشناسان بین المللی و منطقه‌ای شایعات بدبینانه‌ای درباره مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل مطرح کردند و مدعی شدند که حزب الله هرگز اجازه انجام چنین مذاکراتی را نمی‌دهد.
او افزود: چیزی که موجب خرسندی شد، این بود که  گمانه زنی‌های بدبینانه به واقعیت تبدیل نشد.
زاخاروا به بیانیه هفته گذشته فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان اشاره کرد و گفت: در این بیانیه آمده است که موضوع مذاکرات برای ترسیم مرزها صرفا در چارچوب اختیارات دولت است و این ثابت کرد که موضع حزب الله در قبال مذاکرات موضعی مسئولانه بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو این مذاکرات را گامی در مسیر درست می‌شمرد و از همه تلاش‌هایی که به تقویت ثبات در منطقه منجر می‌شود در صورتی که طرف‌های منطقه‌ای مربوط با آن موافقت کنند، حمایت می‌کند.

دور نخست مذاکرات غیرمستقیم ترسیم خطوط مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در منطقه «الناقوره» (جنوب غرب لبنان) با میانجیگری آمریکا و نظارت سازمان ملل متحد برگزار شد.

در همین ارتباط، واشنگتن و دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در لبنان بیانیه‌ای مشترک درباره مذاکرات یادشده، آن را «ثمربخش» توصیف کردند.

دو جنبش حزب الله لبنان و جنبش امل روز چهارشنبه قبل از شروع مذاکرات در بیانیه‌ای مشترک به بیان نکاتی درباره ساختار هیئت لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌ها پرداختند.

در این بیانیه آمده است: « در مقدمه چارچوب توافقی که "نبیه بری" (رئیس پارلمان لبنان) درباره مذاکرات ترسیم مرزها اعلام کرده بر تفاهم سال ۱۹۹۶ و قطعنامه 1701 تاکید کرده که بر اساس آن نشست‌های دوره‌ای فقط میان افسران نظامی برگزار می‌شود، اما ساختار هیئت لبنانی که در آن مقامات غیر نظامی نیز حضور دارند بر خلاف این چارچوب به شمار می‌آید.

بر اساس این بیانیه،  موضع جنبش امل و حزب الله لبنان، پایبندی به اصول ملی و مخالفت با کشیده شدن به خواسته دشمن صهیونیستی از طریق تشکیل هیئت مذاکره کننده‌ای است که اکثریت آن را شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی تشکیل دهند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول