اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آتش سوزی در ارتفاعات کوه پهن گچساران بعد از 3 روز همچنان ادامه دارد

آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه پهن بعد از 3 روز همچنان ادامه دارد.

آتش سوزی در ارتفاعات  کوه پهن گچساران بعد از 3 روز همچنان ادامه دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های کوه پهن  واقع در منطقه دشت مور و در مجاورت روستای چهار بیشه به فاصله 10 کیلومتری از شهر دوگنبدان از روز سه شنبه آغاز  و همچنان ادامه دارد.

برای مهار آتش در این منطقه نیروی منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی مردمی، بومی بسیجی و انجمن سبزگامان  به منطقه اعزام شدند  اما تا کنون موفق به مهار و اطفا کامل حریق در این منطقه نشدند.

با توجه به شرایط جوی و وزش بادهای پاییزی در این منطقه و صعب العبور بودن موجب شده تا این آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه مهار نشود.

 حال با گذشت 3 روز از این آتش سوزی در منطقه و وزش باد پاییزی این اتش به سرعت در حال نزدیک شدن به کوه دیل است.

 تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت وارد شده به این منطقه ارائه نشده است.

 در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۷۹ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان دچار آسیب جدی شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال 28 فقره آتشسوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است، افزود:  آتش سوزی های در مناطقی از جمله  پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

نظری با بیان اینکه  آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران نسبت به مدت مشابه قبل 38درصد افزایش داشته  است، عنوان کرد:   این در حالی است که در سال گذشته 300 هکتار از مراتع این شهرستان در قالب 18 فقره آتش سوزی رخ داده بود.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته آتش سوزی در مناطقی از جمله  مناطق بابا کلان، سرآب ننیز، تلخاب شیرین، آبگرمو، خنگ بنار، ریگو، مارین، گناوه، بن پیر، اسپر، کوه وزک، نارک و دیل صورت گرفته بود.

 نظری با بیان اینکه 90درصد از آتش سوزی های امسال در این شهرستان عمدی بوده است، گفت: امسال تنها چهار فقره آتش  سوزی در مراتع انبار شاهی رخ داد که در این آتش سوزی به بیش از 113 هکتار از مراتع این منطقه خسارت جدی وارد شد.

وی افزود: همچنین بیش از 257 هکتار از منطقه خنگ بنار و کوه گهر این شهرستان امسال طعمه حریق شد که پس از پنج روز مهار شد.

نظری خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

 به گزارش فارس، امسال برای چندمین بار است که آتش سوزی در ارتفاعات کوه پهن گچساران رخ می‌دهد.

درختان بلوط، بن، کلخنک و بادام از مهمترین پوشش گیاهی "کوه پهن" به شمار می روند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول