اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گرانی موجب رنجش مردم شده است/ مسؤولان راهکاری برای رفع دغدغه مردم بیابند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: گرانی کالاهای موردنیاز و مشکلات معیشتی ازجمله موارد مورد رنجش مردم است که باید از سوی مسؤولان استان و کشور پیگیری شده و راهکاری مناسب برای رفع این دغدغه عمومی اندیشیده شود.

گرانی موجب رنجش مردم شده است/ مسؤولان راهکاری برای رفع دغدغه مردم بیابند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با استاندار سمنان و معاونان او، با تسلیت سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: مصائب روزهای پایانی ماه صفر بسیار سنگین و جان‌گداز است و جا دارد تا همه ما به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب با حضور در خانه و انجام عزاداری شایسته و قرائت ادعیه سفارش شده، حرمت این ایام را پاس داشته و سوگواری کنیم.

او با اظهار نگرانی از افزایش شیوع کرونا و تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از آن در کشور گفت: از دیدگاه من، کرونا اولویت است و مسؤولان کشور و استان باید تمام توان و تلاش خود را به‌منظور کاهش ابتلا و ریشه‌کنی آن به‌کار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با قدردانی از تلاش استاندار سمنان و سایر مدیران استان گفت: با توجه به مستندات موجود و منابع موثق، مشکل اساسی و نگران‌کننده خاصی در استان به‌جز کرونا و مشکلات گرانی و معیشتی مردم که مشکل کلی کشور است، وجود ندارد.

شاهچراغی بر این نکته تأکید کرد که گرانی کالاهای موردنیاز و مشکلات معیشتی ازجمله موارد مورد رنجش مردم است که باید از سوی مسؤولان استان و کشور پیگیری شده و راهکاری مناسب برای رفع این دغدغه عمومی اندیشیده شود.

شاهچراغی از کرونا به‌عنوان اولویتی مهم و مسأله‌ای جدی در استان نام برد و عنوان کرد: مسأله کرونا، جدی و مهم بوده و هر چه مسؤولان و صاحبان کلام و تریبون در مورد آن هشدار دهند، کم است.

او گفت: آمارهای شیوع و ابتلا در استان سمنان نگران‌کننده است و در این رابطه همه باید همکاری و در جهت کاهش آمارها مشارکت کنند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر لزوم پایبندی آحاد مردم و مسؤولان به رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی گفت: برابر دستورات و قوانین ستاد کرونا تسلیم هستم و هر چه از من بپرسند، به ستاد کرونا ارجاع می‌دهم و اگر غیر از این باشد، به ضرر خودمان خواهد بود.

شاهچراغی گفت: همه باید مسأله کرونا را جدی گرفته و با رعایت دستورات و مقررات اعلام‌شده با مسؤولان این ستاد همکاری کرده و به توصیه رهبر معظم انقلاب، دعا و توسل به خداوند سبحان و ائمه اطهار (ع) را نیز فراموش نکنیم.

او با اشاره به تبعیت ائمه جمعه و جماعات استان از دستورات ستاد ملی و استانی کرونا گفت: در نشستی که با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در تهران برگزار شد، تأکید کردیم که در شرایط حساس، پرخطر و حاد امروز همه باید با در نظر گرفتن اهم و مهم نسبت به کاهش شیوع و ابتلای بیماری همکاری کرده و نباید به اقامه نماز جمعه در هر شرایطی اصرار ورزید.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد ریشه‌کنی کرونا و اعلام وضعیت سفید در کل کشور باشیم و تا رسیدن به آن مرحله از همه مردم استان می‌خواهم با ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا همکاری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: امام رضا (ع)، عقل را دوست و جهل و نادانی را دشمن انسان می‌داند و همه باید با مسؤولان همراه بوده و تعامل کنند؛ چراکه اگر همراهی نباشد، پیشرفتی نیز حاصل نشده و اهداف پیش‌بینی‌شده نیز محقق نخواهد شد.

امام جمعه سمنان بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم تأکید و عنوان کرد: هیچ مدالی بهتر از خدمت به خلق نیست و شخصاً دعاگوی کسانی هستم که تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سنگی را از پیش پای مردم برداشته و گره‌ای را باز کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول