اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تأمین تجهیزات ضدّعفونی شهری در بودجه لحاظ شود

مسؤولان قم خواستار تأمین بودجه تهیه تجهیزات نوین ضدّعفونی شهری در بودجه سالانه قم شدند.

تأمین تجهیزات ضدّعفونی شهری در بودجه لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکی از موارد بررسی شده در نشست اخیر ستاد مدیریت بحران استان بررسی کارایی تجهیزات ضدّعفونی شهری برای تداوم مقابله با کرونا بود که گزارش معاون خدمات شهری شهرداری قم در این باره نشان داد در حال حاضر 26 دستگاه شست و شوی شهری برای ضدّعفونی وسائلی مانند اتوبوس های شهری و همچنین اماکنی مانند میادین میوه و تره بار و برخی ورودی ها و معابر علیه بیماری کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

سید امیر سامع همچنین در این باره گفت: با این حال، نیاز به تأمین تجهیزات نوین ضدّعفونی (ضدّعفونی 360 درجه) که بتواند با میزان مصرف کمتر، تأثیر بیشتری برای ضدّعفونی شهری داشته باشد احساس می شود و این امر حداقل به یک میلیارد تومان بودجه نیازمند است.

در عین حال استاندار قم نیز با بیان این که مدت درگیری با ویروس کرونا مشخص نیست بر ضرورت تخصیص این بودجه در شورای شهر قم و به عنوان بخشی از بودجه سالانه شهر کریمه اهل بیت (ع) تأکید کرد.

بهرام سرمست در عین حال به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلّح برای در اختیار قرار دادن تجهیزات و نیروهای خود برای مبارزه همه جانبه با کرونا توجه داد و بیان کرد: البته نیروهای مسلّح وظایف مشخص خود را دارند، اما این دستور نشان می دهد امر مبارزه ملی و استانی با کرونا همچنان نیازمند یک مدیریت جهادی و در عین حال به صحنه آوردن همه امکانات و تجهیزات است.

استاندار قم همچنین به این نکته اشاره کرد که دستور اخیر مقام معظم رهبری به نیروهای مسلّح، حجت را بر همگان تمام کرده و به نوعی به همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و استانی یادآوری می کند که همه باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پای کار باشند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

همچنین در این باره استاندار قم به عنوان عالی ترین مقام اجرایی در استان به شهرداری و شورای شهر دستور داد تا همانند رویه گذشته، ضدّعفونی هدفمند شهری علیه ویروس کرونا را در دستور داشته باشند و از همه ظرفیت های استانی و حتی نیروهای مسلّح استان نیز کمک بگیرند.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این باره به این نکته توجه داد که لازم است شورای اسلامی شهر قم درباره تخصیص بودجه به این امر، هم برای ادامه سال جاری و هم برای سال بعد وارد عمل شود، چراکه هم احتمال ادامه یافتن ایپدمی ها در آینده وجود دارد و هم این که می توان از این تجهیزات برای ضدّعفونی وسائل شهری مانند اتوبوس های عمومی نیز در همه حال استفاده کرد.

انتهای پیام/ 2258*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول