اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای وزیر خارجه سعودی درباره تلاش‌ها برای حل‌وفصل اختلافات با قطر

وزیر خارجه سعودی در گفت‌و‌گو با یک اندیشکده آمریکایی ادعاهایی درباره تلاش‌ها در خصوص حل اختلافات چهار کشور مصر، امارات، بحرین و عربستان سعودی با قطر داشت.

ادعای وزیر خارجه سعودی درباره تلاش‌ها برای حل‌وفصل اختلافات با قطر

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان بن عبد‌الله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی که اخیرا به آمریکا سفر کرده است، در گفت‌و‌گو با اندیشکده سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن به مسئله بحران با قطر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص گفت: «در صورت پایبندی برادران قطری به حل و فصل انگیزه‌‌های امنیتی که چهار کشور خواهان مبارزه با تروریسم را به اتخاذ تصمیمات مربوط به آن سوق داد، این مسئله برای امنیت و ثبات منطقه خوب خواهد بود».

صفحه وزارت خارجه عربستان سعودی نیز این بخش از اظهارات فیصل بن فرحان را در حساب توئیتری خود قرار داد.

آناتولی در ادامه گزارش داد که بن فرحان گفته است: «با برادران قطری‌مان کار را ادامه خواهیم داد و امیدواریم که آنها برای بحران خلیج [فارس] با ما همکاری کنند».

وزیر خارجه سعودی همچنین در بخش‌هایی از اظهاراتش گفت: «امیدواریم... بتوانیم در راستای حل نگرانی‌های امنیتی مشروع گام برداریم...نگرانی‌هایی که ما را به اتخاذ تصمیمات پیشین سوق داد».

او همچنین گفت: «بر این باورم که راهی به سوی این مسئله وجود دارد و امیدوارم که بتوانیم در آینده نزدیک این راه را پیدا کنیم».

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه زمان دست‌یابی به این راه حل چه زمانی است، گفت:‌ «مسئول آگاه‌تر از پرسشگر نیست».

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول