اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن: اخلاق و دین ما ایجاب می‌کند که با اسرا با احترام رفتار کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به انتشار خبر فروش اعضای بدن اسرای یمنی از سوی ائتلاف عربستان سعودی تصریح کرد،اخلاق و دین ایجاب می‌کند، با اسرا با احترام برخورد شود.

ارتش یمن: اخلاق و دین ما ایجاب می‌کند که با اسرا با احترام رفتار کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (جمعه)،‌ در گفت‌‌و‌گو با شبکه «المسیره» بر لزوم برخورد توأم با احترام با اسرا تأکید کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه غالب اسرای دشمن در جبهه‌های نبرد اسیر شده‌اند و هفتاد تن از آنها از اعضای سازمان القاعده بوده‌اند،‌ گفت: «اخلاق و دین ما ایجاب می‌کند که با اسرا با احترام و اکرام رفتار کنیم حال آنکه بسیاری از اسرای ما در زندان‌های دشمن شهید شدند».

 «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌‌و‌گو با شبکه «المیادین» خبر داد‌ه بود که ائتلاف سعودی برخی از اسرای یمنی را کشته و اعضای بدن آنها را فروخته است (جزئیات بیشتر).

یحیی سریع در ادامه گفت:‌ «بسیاری از اسرای آزادشده بر بدن خود اثر شکنجه داشتند حتی برخی از آنها چند روز پیش از خروج [از زندان] شکنجه شدند».

سریع همچنین گفت: «اسرا را گرامی می‌داریم، از آنها در برابر حملات هوایی محافظت می‌کنیم، آنها را به اماکن امن منتقل می‌کنیم و به آنها اجازه می‌دهیم با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند».

در همین ارتباط، شبکه سعودی «الحدث» روز گذشته در اقدامی ناخواسته، حین مصاحبه با یک اسیر آزادشده گوشه‌‌ای از جنایت ائتلاف سعودی را فاش کرد بطوریکه خبرنگار این شبکه هنگام مصاحبه با یک اسیر آزادشده، با این گمان که این اسیر در اظهاراتش به روایت دلخواه این شبکه اشاره خواهد کرد، از او پرسید که ترکش‌ها چگونه به بدن او اصابت کرده‌اند،‌ اسیر یاشده نیز در پاسخ و با اشاره به حملات ائتلاف سعودی به یمن گفت، هنگامی که در زندان بوده در حمله هوایی ترکش‌ها به او اصابت کرده‌اند (جزئیات بیشتر+فیلم).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول