اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز عملیات احداث دانشگاه هنر در شیراز

کلنگ احداث دانشکده باستان شناسی و مرمت بنای دانشگاه هنر شیراز در فاز اول پروژه عمرانی سایت دانشگاه هنر شیراز با حضور مسئولین استانی به زمین زده شد.

آغاز عملیات احداث دانشگاه هنر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس دانشگاه هنر شیراز روز گذشته در مراسم کلنگ‌زنی دانشگاه هنر شیراز ضمن تشکر از پیگیری نمایندگان شیراز گفت: خوشبختانه پس از سال ها تلاش و پیگیری با مشخص شدن مکان و جایگاه دانشگاه هنر شیراز  با حمایت و همکاری مسئولین استانی و کشوری امروز شاهد کلنگ‌زنی دانشگاه هنر در مهد هنر و تمدن ایران اسلامی هستیم.

مغاره در ادامه اظهار داشت: احداث سایت دانشگاه هنر که در طرح توسعه و سند راهبردی دانشگاه هنر شیراز است، در فاز نخست با تاسیس دانشکده باستان شناسی و مرمت بنا است و به محض انجام مناقصه، اجرای عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مساحت فاز اول پنج هزار متر مربع است که شروع خوبی برای ساخت فازهای بعدی خواهد بود.

جایگاه فارس در هنر شناخته شده و مثال زدنی است

استاندار فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک این رخداد، اظهار داشت: همان‌گونه که مستحضرید جایگاه استان فارس، شهر شیراز و جنوب کشور در حیطه علم، هنر و ادب جایگاهی شناخته شده و جهانی است.

عنایت الله رحیمی افزود: اکنون با تلاش مسئولین دانشگاه و حمایت نمایندگان مردم شریف شهر شیراز، مکان و فضایی برای دانشگاه هنر شیراز تعیین شد که جای بسی خوشحالی است.

وی افزود: امیدواریم که طرح توسعه دانشگاه هنرکه امروز شاهد کلنگ زنی فاز نخست آن هستیم، به زودی به صورت کامل به بهره برداری برسد.

دانشگاه هنر شیراز، تنها دانشگاه هنری در کشور بود که فضا نداشت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام این خبر که اکنون تنها فاز نخست این دانشگاه کلنگ زنی می‌شود، گفت: متأسفانه دانشگاه هنر شیراز تنها دانشگاه هنر کشور است که فاقد فضا و مکان بوده و این موضوع برای شهر شیراز و جنوب کشور نگران کننده بود.

جعفر قادری اظهار داشت: دانشگاه هنر شیراز یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و در کشور غیر از شیراز، در تبریز، اصفهان و تهران دانشگاه هنر را داریم و دانشگاه هنر شیراز تنها دانشگاه هنری است که زمین و ساختمان ملکی ندارد.

وی افزود: از زمان به وجود آمدن این دانشگاه در شهر شیراز تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که مکان و فضای مناسبی برای این دانشگاه به عنوان  چهارمین  دانشگاه هنر کشور در نظر گرفته شود که با پیگیری های مسئولین دانشگاه، مدیران و مسئولین استان و حمایت‌های همه جانبه نمایندگان  شهر شیراز توانستیم امروز شاهد کلنگ زنی احداث سایت دانشگاه با پروژه اول دانشکده باستان شناسی و مرمت باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت:  خبرهایی منتشر شد که وزارت علوم بدلیل نداشتن زمین و فضا بنای ادغام دانشگاه هنر در سایر دانشگاهها را دارد لذا تلاش کردیم که در طرح ساماندهی آموزش عالی، حتما دانشگاه هنر را در شیراز حفظ کنیم.

نمایمده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد:  لازمه حفظ شدن آن هم این بود که برای دانشکاه ساختمان، فضا و امکانات تامین کنیم پس با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار،  نمایندگان شیراز و مسئولان اجرایی استان زمین فعلی به دانشگاه اختصاص داده شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال های قبل بخشی اعتبار استفاده نشده داشتیم،افزود: در سال آینده هم با همکاری بین استاندار محترم، نمایندگان و مسئولان دانشگاه و مسئولین استان باقی اعتبارات نیز تأمین خواهد شد.

قادری گفت: با توجه به جایگاهی که شیراز در فرهنگ و هنر و رشته های مرتبط با این حوزه دارد طبیعی است که  باید تلاش کنیم این عقب افتادگی‌ها جبران شود. 

وی تاکید کرد:امیدواریم این دانشگاه در آینده  منشاء خیرات و برکات زیادی برای استان و کشور باشد و با حمایت از این اقدام، علاقه مندان به تحصیل در حوزه هنر به رضایت کامل برسند.

در پایان کلنگ احداث این دانشگاه توسط مسئولین حاضر طی مراسمی نمادین به زمین زده شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول